Dacia Duster a devenit oficial cel mai ief­tin SUV din lume, dupa ce au fost co­municate primele informatii oficiale si pre­turile pentru piata romaneasca. Versiunea numita Duster, cea mai ieftina, are tractiune simpla, 4x2, doar doua airbaguri si ABS cu EBV (distributie elec­tronica a franarii), este fara geamuri electrice, fara bancheta spate frag­mentata, fara aer condi­tionat, fara echipare audio. In schimb, costa cat o compacta dintre cele mai ieftine sau apro­xi­mativ cat o masina entry-level din clasa B.

Pentru pretentiosi, optionalele Dacia Du­ster includ ESP (pentru motorul 1,5 dCi), scau­ne de piele, bare pentru plafon, geamuri fumurii, proiectoare de ceata.

Versiunile 4x4 incep de la 12.300 de euro, de asemenea cel mai ieftin 4x4 din lume, echi­pamentele fiind, cu exceptia celor legate de transmisie, aceleasi ca pe nivelul de baza 4x2. Legatura cu Nissan este data de cuplajul electronic de la nivelul diferen­tia­lului central, cel care transfera, in cazul pierderii de ade­renta pe fata, o parte a cuplului catre puntea spate. Cutia de viteze este, in aceasta echipare, una cu sase trepte, cu treapta I scurta, pentru a face fata efor­turilor tipice off-road. Dintre detaliile spe­ci­fice 4x4 amintim garda la sol de 21 cm si unghiurile de trecere de 30 de grade, atac, si 36 de grade, degajare. Lungimea este de 4,31 metri, masa la gol - 1.250 kg pentru 4x4.

Cea mai scumpa e­chipare, cu optiuni cu tot, ajunge in jurul valorii de 17.500 de eu­ro, incluzand mo­torul 1,5 diesel, scaunele din piele, aer conditionat manual, patru airba­guri, ESP, patru gea­muri electrice, compu­ter bord si altele.

Motorizarile pro­pu­­se sunt deja cuno­scu­te, ele fiind regasite si pe celelalte modele Dacia si Renault: 1,6 litri 16V, 105 CP, benzina, si 1,5 dCi diesel, de 85 si 110 CP. Ultimul este probabil cel mai indicat pentru acest automobil, mai ales in cazul traseelor mai dificile. Chiar si asa, motorul are un cuplu destul de mic, fiind destul de lenes, lucru constatat deja pe Nissan Qashqai. Producatorul a anuntat o garantie de trei ani sau 100.000 km si interval marit de revizii, pentru a face intretinerea masinii si mai ieftina.

Dacia Duster este fabricat exclusiv la uzina din Mioveni, insa nu este exclus ca, in viitor, pe masura ce va fi vandut si pe alte piete mai indepartate, sa fie fabricat in alte uzine Renault. El va fi comercializat pro­gresiv (in versiunile 4x2 si 4x4) in Europa, Turcia, Africa si in Orientul Mijlociu in­cepand cu sfarsitul lui martie 2010. Ca si ce­lelalte modele Da­cia, Duster se va vinde si sub marca Renault, de exemplu in Ame­rica de Sud sau in Rusia. Aspectul exterior ne face sa credem ca ar fi posibila si o vanzare sub sigla Nissan pe unele piete, cum se intampla cu Logan in Africa de Sud, unde Renault are o notorietate scazuta.