Mihai Marcu, fost director de dez­vol­ta­re pentru Romania, Bulgaria si Mol­do­va in cadrul producatorului de memorii Kingston, si-a publicat pe profilul retelei de socializare Facebook informatii care aratau ca in luna februarie a parasit com­pania. Kingston nu anuntase ante­rior schimbarea managerului, iar anun­tul de pe Facebook a fost prima sursa care arata schimbarea in cariera mana­ge­rului.

Cateva zile mai tarziu, Dan Bul­ucea, directorul de marketing si busi­ness al filialei locale a Microsoft, anun­ta pe pagina de Facebook a com­paniei ca urmeaza sa isi inceteze acti­vitatea in cadrul companiei. „Dupa aproa­pe 12 ani de Microsoft, dupa multe joburi atat de diverse, de la sales la marketing, de la promovat tehnologie la business mana­gement, de la roluri locale la cele regio­nale traite pe alte meleaguri, schimbarea mi-a intrat in sange, dorinta de-a face totdeauna ceva nou care ma face mai bun. E vremea schimbarii si, de data asta, am hotarat sa ma uit in afara com­paniei. De la sfarsitul lunii aprilie voi indrazni sa caut o noua cale, bucuros si nerabdator sa vad ce-mi poa­te oferi!”, scria Dan Bulucea pe pa­gina de Face­book a Microsoft. Pe contul personal de Facebook, Bulucea nu a facut niciun anunt privind demisia de la Microsoft. De asemenea, potrivit blo­ggerului Tibe­riu Lovin, publicatia locala „Foaia Tran­silvana” a anuntat pe site-ul de mi­cro­blogging Twitter ca s-a decis renun­tarea la editia tiparita a publi­catiei.

Nu vom asista la un fenomen al anunturilor in social media


Cristian Manafu, consultant in social me­dia, spune ca este mai usor sa iti anun­ti astfel de decizii pe retele de socia­lizare, care sunt mai personale.

„Cred ca cele doua retele (Facebook si Twitter) au fost folosite pentru ca sunt si cele mai personale. E mai usor sa iti anunti prietenii in acest fel si in acelasi timp func­tioneaza ca un fel de relief, o usu­rare, eliberare inainte de a merge mai departe. Ceea ce mi se pare un aspect important de stiut este daca si colegii lor au aflat de aceasta schimbare tot de pe retelele sociale. As inclina sa cred ca nu”, a explicat Cristian Manafu. Mai mult, Manafu spune ca nu ar trebui ca astfel de anunturi sa devina un trend pe site-urile retelelor de socializare, intrucat miscarile la nivel inalt intr-o companie se calculeaza in prealabil, iar anunturile sunt facute dupa obtinerea aprobarilor. „In ciuda acestor exemple, nu cred ca va fi un fenomen, deoarece plecarile la nivel inalt sau inchiderile de publicatii, precum acest ziar (renuntarea la editia tiparita a publicatiei „Foaia Transil­va­na”, insa continuarea mentinerii online a ziarului - n.r.), sunt calculate cu mult timp inainte si au reguli bine stabilite. Nu sunt lucruri care pot fi lasate la voia intamplarii, si foarte putin probabil sa fi fost actiuni spontane. Probabil anun­turile au fost facute atunci cand s-au obti­nut toate aprobarile sau cand lucru­rile au fost lamurite intern”, comenteaza Cristina Manafu decizia managerilor de a face anunturi importante pe Facebook sau pe Twitter.


Seful Sun, primul care a pus pe Twitter stirea plecarii sale


La inceputul acestui an, Jonathan Schwartz, CEO-ul din 2006 al companiei Sun Microsystems, vanduta din cauza problemelor financiare catre Oracle, si-a anuntat demisia printr-un poem haiku pe site-ul de microblogging Twitter. „Haiku pe Twitter, o modalitate noua si interesanta de a prezenta vestile rele”, scria la momentul anuntului presa inter­nationala. „Fiecare angajat tre­buie sa demisioneze emotional de la Sun. Mergeti acasa, aprindeti o luma­nare si treceti peste asteptarile si supo­zitiile care au definit Sun ca un loc de munca”, si-a indemnat acesta fostii colegi.

Peste un milion de romani pe Facebook


Numarul utilizatorilor romani pe site-ul de socializare Facebook a trecut de un milion luna aceas­ta, potrivit statisticilor oferite pe site-ul retelei. Astfel, daca la inceputul lunii februarie erau inregistrati aproape 650.000 de utilizatori care notasera la tara de provenienta Romania, nu­marul lor a crescut cu aproximativ 400.000 pana spre finalul lunii martie. Totusi, Hi5 ramane cea mai utilizata retea de socializare din Romania, cu peste 2,5 milioane de utilizatori. La nivel global, 1 din 17 pamanteni avea cont pe Facebook, potrivit statisticilor de luna trecuta.