Prima operatiune de amploare a agentiei nipone Dentsu in strainatate, preluarea omologului britanic Aegis pentru 5 miliarde de dolari, raspunde nevoilor liderului japonez al publicitatii de a-si accelera dezvoltarea pe pietele digitale si de a-si extinde prezenta pe plan international.


„Impreuna, vom fi capabili sa propunem un serviciu complet clientilor nostri prin intermediul unei retele mondiale demna de era digitala”, a rezumat CEO Dentsu, Tadashi Ishii.

Venerabila agentie nipona incearca de mai multi ani sa-si largeasca prezenta in domenii legate de internet. La 111 ani de existenta, firma se confrunta cu o scadere a vanzarilor de spatii publicitare in presa scrisa si cu o crestere lenta pe canalele de televiziune.

Grupul aminteste ca, potrivit previziunilor, piata de publicitate pe hartie va afisa, intre 2011 si 2015, recul mediu de 2,1% pe an la nivel mondial, in timp ce anunturile publicate pe diferite situri de media online vor spori, in acelasi interval, cu 10,7%.

In acelasi timp, cheltuielile de publicitate pe internet ar putea reprezenta un sfert din totalul planetar pana in 2016, fata de 15% in prezent. In acest context, Dentsu precizeaza ca 35% din veniturile realizate de Aegis Media provin din internet.

In plus, Aegis este prezenta nu numai in Statele Unite, cea mai mare piata de publicitate din lume, dar si in Asia, reteaua grupului intinzandu-se pana in Europa Centrala si de Est, precum si in America de Sud, doua piete inca reduse dar cu un potential urias, unde Dentsu este aproape absent. De asemenea, Aegis deruleaza afaceri in cele patru tari emergente BRIC (Brazilia, Rusia, India, China).