Cele doua societati, Burberry si Interparfums, nu au renuntat la ideea unui parteneriat. Dar fiecare poate, de acum inainte, sa rupa negocierile.


Nimic nu va mai fi la fel intre casa britanica de lux, Burberry, si grupul francez Interparfums. Divortul nu s-a finalizat inca, dar Burberry vrea sa rupa la 31 decembrie, indiferent de ce s-ar intampla, contractul de licenta incheiat in 1993 si valabil pana in 2017.

Incepand din 20 decembrie 2011, cele doua grupuri discuta termenii constituirii unei noi structuri care sa gestioneze parfumurile Burberry. Deocamdata, nu s-a ajuns la vreun consesn pe aceasta tema, extrem de complexa. Cu toate acestea, neocierile continua, cel mai tarziu pana la 31 decembrie anul curent.

Un singur lucru este cert: incepand cu aceasta data, Interparfums nu va mai comercializa gama Burberry. Miza cruciala pentru marca franceza, avand in vedere ca aceasta linie va reprezenta in 2012 aproape jumatate din cifra sa de afaceri, estimata la 420 milioane de euro.

Nu exista decat doua solutii posibile. Fie se ajunge la un acord pentru crearea unei societati unde Burberry si Interparfums sa imparta beneficiile, fie divorteaza. In acest ultim caz, firma britanica va trebui sa verse companiei franceze 181 milioane de euro, suma la care se va adauga valoarea stocurilor.

Un detaliu esential: fiecare dintre cele doua grupuri poate rupe tratativele fara preaviz, ceea ce nu a fost cazul pana acum. Prin urmare, ambele societati trebuie sa dispuna de un plan B. Pentru Burberry, un divort nu este finalul dorit al colaborarii cu Interparfums. Desigur, parfumul realizeaza o cifra de afaceri minima, comparativ cu incasarile realizate din accesorii sau din produse de marochinarie.

Dar, estimeaza analistii, grupul britanic nu va putea crea, pana la sfarsitul anului, o divizie dedicata crearii si distributiei de parfumuri. Surse neoficiale afirma ca, in ultimul timp, Burberry si-a multiplicat contactele cu alte firme de parfum care lucreaza sub licenta: Procter & Gamble (Boss, Gucci, Lacoste), L’Oreal (Saint-Laurent, Armani, Diesel), Puig (Prada, Valentino) si, in special, BPI (Jean Paul Gaultier, Elie Saab, Issey Miyake).

Aceasta filiala a japonezului Shiseido va pierde, in 2016, licenta Jean Paul Gaultier. Ea va fi recuperata de grupul spaniol BPI, care a cumparat anul trecut marca Jean Paul Gaultier. Puig ar putea fi interesat de un acord cu Burberry.

In ceea ce priveste Interparfums, cu banii primiti de la Burberry, firma franceza s-ar putea lansa in achizitii. Daca nu va gasi nimic, ar putea face o oferta pentru o marca apartinand unui mare grup, care nu figureaza in planurile sale strategice.