Pentru ca suntem in Anul Dragonului, un semn care, potrivit zodiacului chinezesc, inseamna „sansa, putere si succes”, grupurile europene de lux s-au grabit sa se „adapteze” vremurilor pentru a-i seduce pentru bogatii consumatori asiatici.


Astfel, constructorul masinilor de lux, Rolls-Royce Motor Cars, ale carui vanzari au crescut cu aproape 50% anul trecut in China, a lansat cu ocazia trecerii in Anul Dragonului modelul Dragon Phantoms, in editie limitata.

Dragoni auriti pictati de mana pe caroseria masinii, dragoni brodati pe tetierele din piele. Disponibile la un pret de pornire de 906.000 euro, stocul de automobile s-au apuizat in opt saptamani de la scoaterea lor in vanzare, in vara anului trecut.

Versace a lansat, la randul lui, o poseta – numai 210 exemplare si numai in Asia – cu manere aurite si cu multi dragoni, tot auriti, pe partile exterioare. Vandut la Hong Kong cu 3.100 euro, acest produs „este dovada atentiei pe care o acorda marca pietei asiatice”, a precizat grupul italian.

ST Dupont a propus brichete si stilouri gravate cu dragoni si incrustate cu 88 de diamante mici – 8 este o cifra purtatoare de noroc in China – in timp ce producatorul elvetian de ceasuri Piaget pune in vanzare modele ornate cu fantasticul animal. „Colectia Dragon si Phenix celebreaza Anul Dragonului si se doreste a fi un omagiu adus culturii lasata mosternire de chinezii lumii intregi”, a declarat directorul Piaget Asie, Dmitri Gouten.

Cabinetul McKinsey prevede o crestere anuala de 18% a vanzurilor produselor de lux in China pana in 2015, care vor atinge, astfel, 27 miliarde de dolari, adica o cincime din cifra mondiala de afaceri.