Presedintele LPF,  Dumitru Dra­go­mir, se bate cu pumnul in piept ca Liga Profesionista de Fotbal ar pu­tea castiga cu postul TV propriu in format ,,pay per view” apro­ximativ 120 de milioane de euro din 170 de meciuri transmise. Totul a pornit in urma cu cate­va saptamani, cand licitatia pentru drep­turile de transmisiune pe urmatorii trei ani ale Ligii 1 au fost un fiasco pentru LPF, nefiind vandute decat trei din cele noua pachete scoase la mezat.

Adunarea Generala a LPF, intrunita marti pentru a decide ce se va intampla cu cele sase pachete de meciuri nevan­du­te la licitatia din 4 aprilie, a hotarat ca pachetul numarul 9 de meciuri din Liga 1 sa fie incredintat TVR pentru suma de 9 mil. euro fara TVA, iar pentru celelalte cinci pachete disponibile sa se negocieze cedarea lor pana la 15 iunie.

,,Nu poate sa iasa rau cu aceasta plat­forma TV pe care o gandesc eu, pen­tru ca este facut un calcul economic. Un calcul micut sa facem... Din cele cinci pa­chete nevandute avem de transmis 170 de meciuri. Din 6 milioane de abonati din Romania, vindem si noi la 1 milion cu 1 euro. Asadar, 170 de meciuri inmul­tit cu 1 milion... vine 170 de milioane. Si asta numai la 1 euro meciul. Pro­ductia poa­te sa coste si 50 de milioa­ne si tot ra­man 120 de milioane. Plus publi­citate si ce mai deriva de aici. Suntem noi ba­trani si avem capul mare, dar nu suntem prosti”, a spus Dragomir dupa Adunarea Generala din urma cu trei zile. El a mentionat ca  LPF va avea o platforma functionala cu unul sau doua posturi TV fie in luna februarie 2012, fie peste trei ani, aceasta urmand sa fie construita din banii obtinuti din drepturile TV, dar si din imprumuturi bancare. ,,Cu banii pe care ii luam din pachetele vandute, plus imprumuturi bancare, ne facem sigur o platforma cu unul sau doua posturi TV. Ca va fi gata in februarie sau peste trei ani, dar sigur ne facem. Am luat si noi exemplul catorva tari din stra­i­­natate unde Liga si-a facut propria plat­forma. Am antamat specialisti si o sa-i trimitem in Olanda, Franta, Italia si Anglia pentru a vedea cum au facut ligile de acolo. Intre timp depunem do­cumente pentru constituirea unei socie­tati. Noi avem diamantul, avem drepturile de televi­ziu­ne, iar dupa parerea mea este un dia­mant neslefuit. Dar slefuit va aduce bani foarte multi”, a adaugat oficialul LPF. In opinia lui Dragomir, societatile de cablu si DTH (televiziune digitala prin satelit) vor fi de acord sa retransmita postul Ligii Profesioniste de Fotbal pentru ca vor primi bani pentru a furniza acest serviciu. ,,Sunt interesate si societatile de cablu, care iau bani de la noi, precum si celelalte platforme pentru ca noi vom plati ca sa ne difuzeze. Postul nostru de televiziune «pay per view» va fi retransmis de societati pentru ca noi le platim pentru asta. Digi sa zicem are 2 milioane de abonati... ia sa ii dai 2 euro de meci sau pe etapa. Ei o sa incaseze de la noi, nu pierd. O sa dam si prin satelit, pe ciupercile alea... dam pe toate, tati, ca suntem baieti destepti”, a afirmat el.


Productia unui meci de Liga 1, 100.000 de euro


,,Din start mi se pare un bluff. In­cre­de­rea consumatorului de fotbal in feno­menul propriu-zis este similara cu cea avuta de romanul de rand in clasa poli­ti­ca, in aparatul guvernamental sau in ins­titutiile statului. Cu banii astia domnul Dragomir mai bine ar face altceva. Socotelile nu sunt asa de simple precum le prezinta presedintele LPF. Pai numai un simplu car de transmisie Full High Definition cu 8 camere video, 6 VTR (n.n. - video tape recorder) si o statie grafica costa in jur de 2 mil. euro. Iar pen­tru me­ciu­rile neaco­perite este nevoie de mi­nimum 5 astfel de care. Plus alte echi­pa­men­te de trans­mi­sie, pen­tru «pay per view», costurile platite operatorilor de cablu, productia pro­priu-zisa a unui meci. Sunt atatea detalii, in­cat e greu sa faci acum un calcul. Cert este ca proiectul lui Drago­mir este utopie”, ne-a declarat, sub protectia ano­nima­tului, unul dintre oamenii care a imple­mentat publicitatea LED pe stadioanele din Romania. Sa pre­su­­pu­nem totusi ca LPF TV exista. A pro­du­ce si transmite la aceasta ora un meci de Liga 1 costa un post de televizi­u­ne apro­­ximativ 100.000 de euro pe par­tida, chiar si mai mult, in anumite ca­zuri. LPF si-ar adauga la factura ini­ti­a­la (de infiin­tare propriu-zisa a postului - intre 50 si 100 mil. euro, potrivit spuse­lor lui Drago­mir),  pentru cinci partide,  inca 500.000 de euro pe etapa,  sau 17 mil. euro pe sezon. Trei sezoane inseamna inca 54 mil. euro. Suma la care s-ar adau­ga 34 mil. euro (1 euro/eta­pa inmultita cu 1 mi­li­on de abonati ai operatorului de cablu care ar prelua LPF TV). Or, din publicitate nu poate incasa mai mult de 10 mil. euro, daca ne raportam la piata TV din Roma­nia care este de aproxi­mativ 200 mil. euro pe an, iar spre fotbal se indreapta circa 5%, potrivit estimarilor din piata de profil.

Castigatorii licitatiei din 4 aprilie


Antena 1 a castigat pache­tul cu numarul 8, cu suma de 10,5 mil. € plus TVA.

RDS&RCS a obtinut pachetul numarul 1, cu suma de 13,2 mil. € plus TVA (pret de plecare 12,9 mil. € plus TVA), cel de-al doilea pachet a fost adjudecat de Rom­telecom, singura care a licitat, cu su­ma de pornire de 12,9 mil. € plus TVA.