Cele mai mari corporaţii din lume se pregătesc pentru o nouă piaţă energetică, cu costuri în creştere, riscuri de conformitate, şi ameninţări pentru securitatea surselor de energie, relatează Agerpres.

Potrivit studiului Global Annual Cleantech Insights and Trends, efectuat în rândul a 100 de companii multinaţionale, cu venituri de peste un miliard de dolari, liderii de business implementează deja în mod proactiv strategii care vizează creşterea eficienţei energetice, dezvoltarea capacităţilor de autogenerare şi utilizarea intensivă a surselor de energie regenerabilă.

'Politica de preţ rămâne un factor-cheie în decizia de abordare a energiei regenerabile. 43% din companii nu sunt dispuse să plătească un preţ mai mare pentru regenerabile şi pun accent pe dezvoltarea unor modele inovative de finanţare a proiectelor energetice', arată Saulius Adomaitis, partener şi lider al Departamentului de Asistenţă în Afaceri al Ernst & Young România.

41 la sută dintre respondenţi au declarat că generează energie regenerabilă prin resurse deţinute sau controlate de companie, dar aceasta a reprezentat o mică parte din energia totală generată de companie.

Un procent de 38 la sută din liderii acestor companii se aşteaptă la o creştere de cel puţin 15 la sută a costurilor energiei în următorii cinci ani.

Studiul a analizat utilizarea energiei regenerabile din două perspective - energia generată de capacităţi deţinute sau controlate de companii şi energia achiziţionată de la furnizori externi.

Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari în anul 2011.