Dupa doua esecuri pe piata chineza, eBay nu a rezistat tentatiei de aceea mai face o incercare de a se ancora in retailul chinez prin intermediul unui parteneriat strategic cu Xiu.com, un retailer local de produse de lux, potrivit Financial Times. 

In prezent, piata de e-commerce din China este dominata de companii de top locale, iar parteneriatul cu Xiu.com reprezinta o oportunitate unică de patrundere pe aceasta imensa piata, cred analiștii. Ultimele încercări intreprinse de eBay pentru a intra pe piața chineză nu au dus la nici un rezultat, adauga sursa citata.

Potrivit unor surse, compania americana intentioneaza sa se concentreze pe importul în China a unor produse de înaltă calitate la preturi reduse, fără insa sa se expuna prea mult realizand investiții semnificative. Astfel, in cadrul acordului dintre cele doua companii, in scurt timp toate cautarile de produse de pe http://www.xiu.com vor fi redirecționat către noul site-ul http://ebay.xiu.com, sustine Tencent Tech.

Gama de produse oferite va consta în principal din articole de moda si bunuri de lux, iar circa 20% dintre cei mai populari vanzatori de pe eBay vor fi afișati si pe platforma Xiu. Ambele site-uri vor face schimb de date în timp real.

Potrivit Bloomberg, parteneriatul va fi anunțată oficial pe 12 noiembrie în Shenzhen

Xiu.com a fost lansat în 2008 fiind specializat in comertul cu genti, pantofi si bijuterii de lux. În aprilie 2011, compania a primit investitii de 20 de milioane de dolari din partea Kleiner Perkins Caufield & Byers. Apoi, in august 2011, fondurile KPCB si Warburg Pincus au venit cu o participatie de 100 milioane de dolari.

Compania eBay a intrat prima oara pe piața chineză în 2002, dar a iesit anul următor confruntata cu concurență acerbă din partea Taobao.com, un site local aflat in proprietatea Alibaba Group. În 2007, eBay a mai facut o incercare lansandu-si site-ul in colaborare cu Tom Online Inc.

In prezent, Taobao.com ocupă 75% din comercianțul on-line de pe piața chineză, în timp ce alt site american- Amazon - contabilizeaza doar 2% din piata, potrivit Forrester Research.

Anul trecut, sectorul B2C (business-to-consumer) din China a atins valoare de 38,1 miliarde de dolari, conform calculelor experților Analysys International. În același timp, numărul utilizatorilor de Internet in China este de 538 milioane de oameni.