Un lucru este cert: in 2011, Facebook a crescut considerabil. La sfarsitul anului trecut, reteaua sociala a trecut pragul psihologic de 800 milioane de utilizatori.


In plus, Facebook se poate lauda ca reprezinta aproape un sfert din traficul din Statele Unite si ca are 300 milioane de utilizatori conectati pe mobil in fiecare zi. Vrea Facebook sa intreaca Google? Aparent, compania patronata de Mark Zuckerberg are capacitatea necesara: este bine cotata la Bursa, valoreaza deja peste 100 miliarde de dolari...

O singura cifra vine sa umbreasca aceste date: veniturile celor doua intreprinderi. Google – 40 miliarde de dolari. Facebook – numai 4 miliarde de dolari. Altfel spus, de 10 ori mai putin.

Desigur, Facebook este inca foarte tanar. Totusi, numerosi specialisti sunt unanimi in a afirma ca reteaua sociala nu este inca pregatita sa detroneze Google. Motivul este simplu: cautarile pe internet sunt mult mai rentabile decat retelele sociale.

Publicitatea pe Google genereaza mult mai multi bani decat pe Facebook: utilizatorii care se conecteaza la reteaua sociala cauta, inainte de toate, sa intre in contact cu alti membri, neglijand, de regula, publicitatea.

In schimb, internautii apeleaza la serviciile Google pentru a cauta un produs sau un obiect, ceea ce este imposibil pe Facebook. Prin urmare, publicitatea este mai bine reprezentata pe Google si mai atractiva.

In concluzie, estimeaza Businessinsider, pentru recupera distanta care-l departea de Google, Mark Zuckerberg trebuie sa investeasca in motoare online de cautare.