După un prim trimestru în care retailerul de electro-IT Flanco a realizat o cotă de piață medie de 12%, față de 8,2% în perioada similară a anului precedent, compania ţinteşte acum atingerea unei cote de piaţă de 15% până la finalul anului. Vânzările Flanco au înregistrat o creștere cu 51% în primul trimestru din 2012 față de T1 2011.


„Dinamica cifrei de afaceri Flanco s-a situat mult peste ritmul de creştere al pieţei, în contextul în care piața de electroIT a avansat cu doar 2% în primul trimestru al anului. Obiectivul pe termen mediu al companiei este de a deveni destinația de cumpărături pentru produsele electroIT, iar creşterea cotei de piaţă este o consecință a unei politici comerciale orientate spre satisfacția clienților noștri.”, declară Violeta Luca, Deputy CEO Flanco.

Cele mai mari vânzări din T1 au fost realizate în luna martie, în urma campaniei de reduceri Black Week.

În ceea ce privește creșterile de vânzări pe categorii de produse în T1 în magazinele Flanco, segmentul de electronice a cunoscut cea mai mare creștere, de 65%, cel de IT, de 40%, în timp ce vânzările de electrocasnice au crescut cu 38%, comparativ cu perioada similară a anului 2011.

În primele 3 luni ale anului Flanco a deschis 5 magazine noi, la Bistrița, Cluj, Deva, Sibiu şi Târgovişte, cu o investiție totală de 9 milioane lei, iar în lunile aprilie şi mai au fost deschise 2 magazine noi, în Oradea, respectiv în Iaşi, în urma unei investiții de 5 milioane de lei, procesul de consolidare al rețelei Flanco continuând de-a lungul anului 2012.

Reprezentanţii Flanco estimează pentru trimestrul al II-lea al anului o stagnare a pieței, în timp ce pentru întregul an, valoarea pieţei poate ajunge la 1,15 mld. euro, față de 1,1 mld. euro în 2012.