Autoritatile ruse au semnat patru acorduri suplimentare de asamblare de autovehicule. Volumul total al investi­tiilor depaseste 5 mld. $. Potrivit decla­ra­tiilor partii ruse, „se vor fabrica pana la 100 de modele moderne de masini, in total aproximativ 2 mil. unitati pe an”. Printre altele, acor­duri au fost sem­nate cu Sollers, Ford, Volkswagen, General Motors si cu con­sor­tiul de companii alcatuit din AvtoVAZ, Re­nault-Nissan, Ijavto si KAMAZ. Gu­ver­nul rus a promis tuturor ca vor bene­ficia de importuri fara taxe la componentele auto. In schimbul aces­tui avantaj, companiile straine trebuie sa construiasca pana in 2020 noi uzine cu o capacitate de productie de 300.000 de masini in urmatorii patru ani sau sa moder­ni­zeze capacitatile deja existente, pentru a se ajunge la 350.000 de auto­mobile in urmatorii trei ani. Asu­mandu-si res­pon­sabilitatea ducerii la bun sfarsit a programelor de investitii care urmeaza sa fie prezentate astazi guver­nului rus, constructorii auto se confrunta cu anumite riscuri. In opinia expertilor, este vorba in primul rand de posibi­litatea aderarii Rusiei la Orga­nizatia Mondiala a Comertului. „Atat timp cat Rusia nu este mem­bra a aces­tei struc­turi, con­ditiile ra- ­man favorabile fa­bri­can­tilor, care vor sa-si con­so­li­deze po­zi­tiile pe piata ru­sa. Este insa greu de spus ce se va intam­pla in urma­torii trei-patru ani, dupa ce uzi­nele vor fi ridicate”, au explicat analistii rusi. Colegii lor occidentali cred, pe de alta parte, ca piata auto a Rusiei s-a redresat rapid dupa recenta criza mondiala, afisand o crestere a vanza­rilor de 30% in 2010, pana la 1,9 mil. ma­sini. Boston Consulting Group crede ca piata rusa va atinge 3,5 mil. automobile in 2015 si 4 mil. in 2020, urcand de pe pozitia 10 mondial pe 6.