Constructorul auto american Ford Motor Co va lansa peste doi ani marca sa de lux Lincoln în China, în încercarea de a recupera decalajul care îl desparte de rivalii General Motors şi Volkswagen pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Reuters, preluata de Agerpres.

Va fi pentru prima dată în istoria de aproape 100 de ani a brandului Lincoln când marca va fi vândută pe piaţa din China. Anunţul constituie o surpriză pentru Ford, care anterior a anunţat că vrea să restabilească reputaţia mărcii în America de Nord, înainte de a o lansa pe pieţele externe.

Pentru a avea succes pe piaţa din China, Ford a anunţat că are de gând să pună la punct o reţea de dealeri exclusivi pentru Lincoln în China, în speranţa că astfel va reuşi să-i atragă pe clienţii chinezi interesaţi de automobile de lux precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz.

Automobilele Lincoln vândute în China vor fi produse în America de Nord, cel puţin în prima fază. Directorul Ford China, Dave Schoch, a precizat că Ford va lua în considerare posibilitatea de a produce Lincoln în China dacă vânzările o vor impune. Schoch nu a spus cât vor costa automobilele Lincoln vândute în China, însă cel mai probabil vor fi mai scumpe decât în SUA având în vedere că taxele la import de 25%. Preţul de pornire al unui model 2013 MKZ este de 35.925 de dolari.

Potrivit analiştilor mărcile Audi, BMW and Mercedes-Benz sunt cele mai bine vândute de automobile de lux pe piaţa din China, controlând aproximativ 80% din piaţă. În plus, rivalii Lexus (Toyota Motor), Infiniti (Nissan Motor) şi Cadillac (General Motors) sunt şi ei interesaţi să profite de creşterea numărului cumpărătorilor de automobile de lux pe piaţa din China.

În pofida încetinirii ritmului de creştere a vânzărilor de autovehicule, China a trecut deja în faţa SUA, devenind cea mai mare piaţă auto din lume. Până în 2020 analiştii estimează că vânzările de automobile de lux în China le vor devansa pe cele din SUA.