Dacă până acum Germania a părut imună la criza care a cuprins industria automobilelor din Europa, vânzările de maşini au scăzut drastic în luna septembrie în această ţară. Sectorul auto din Uniunea Europeană are parte de cea mai nefericită perioadă din ultimii 17 ani, iar specialiştii nu văd o cale de scăpare din această situaţie, informează versiunea online a revistei săptămânale Der Spiegel.

Citeste si
Volskwagen vrea sa lanseze o anti-Dacie

Timp de şase luni, Germania a reuşit să evite criza care a lovit pieţele europene de vânzări de automobile. Autoritatea Federală Germană de Transport (KBA) a anunţat marţi că numărul de vehicule înmatriculate pentru prima dată a scăzut, în luna septembrie, cu 11% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Această scădere este a treia dintr-o serie de scăderi consecutive de 5%, din lunile iulie şi august.

Cu toate acestea, industria auto din Germania rămâne cu mult mai puternică decât cea din restul Europei. Mărcile de maşini de lux încă vând bine, companiile Porsche şi Audi înregistrând o creştere în vânzări în primele nouă luni ale anului. În acelaşi timp, multe mărci de maşini nemţeşti s-au vândut şi peste oceane, în timp ce alte mărci europene nu au avut acest noroc, fiind destinate exclusiv pieţelor locale.

În Franţa, numărul de prime înmatriculări a scăzut cu 18% faţă de luna septembrie a anului trecut, în Italia, scăderea a fost de 25.7%, în vreme ce Spania se confruntă cu o scădere de 37%. Per total, Uniunea Europeană are de-a face cu o scădere de 7.1% la numărul de prime înmatriculări din primele opt luni ale anului.

Cei mai mulţi specialişti nu cred că situaţia industriei auto din Europa se va îmbunătăţi în viitorul apropiat. Numărul scăzut de vânzări ar putea rămâne o problemă până la sfârşitul anului 2013, prevăd specialiştii. Consecinţele acestui fapt se fac deja simţite: Peugeot urmează să închidă o fabrică din apropierea Parisului, lăsând 8.000 de persoane fără loc de muncă, Fiat va renunţa la un număr de 110 până la 550 de posturi, iar Opel ar putea să închidă uzina de lângă Bochum, Germania, până în 2016.

Criza din industria auto ar putea provoca numeroase schimbări în înreaga Europă, însă nu toate negative. Presa italiană a scris recent despre vânzarea a aproximativ două milioane de biciclete în Italia în 2011. A fost pentru prima dată când numărul vânzărilor de biciclete l-a întrecut pe cel al vânzărilor de automobile.

Citeşte şi:

SUA: Industria auto se simte bine

Care este orasul din Romania unde BMW ar putea sa deschida o noua fabrica

Pagubitii RCA vor solicita daune propriilor asiguratori