GroupM si-a revizuit in scadere estimarile privind evolutia industriei globale de publicitate pentru 2011, anticipand un avans de 4,8% fata de 2010, nu de 5,8% ca in raportul anterior, anunta un comunicat al grupului. Evenimentele globale precum dezastrul natural din Japonia si revoltele politice din Orientul Mijlociu au dus la revizuirea in scadere a evolutiei pietei globale de publicitate, anunta oficialii GroupM. Studiul bianual „This Year, Next Year” anunta ca in 2011 bugetele de promovare la nivel global vor totaliza 506 miliarde de dolari, in crestere cu 4,8% fata de 2010. In plus, in studiu se mentioneaza ca in 2012 industria globala de publicitate va atinge pragul de 540,3 miliarde de dolari, un plus de 6,8% fata de 2011, majorarea bugetelor de promovare fiind „stimulata” in principal de Jocurile Olimpice de Vara si de campaniile politice si alegerile prezidentiale din SUA.


Japonia: -4 mld. USD, din cauza tsunami


„Se intampla rar ca dezastrele natu­rale sa afecteze semnificativ industria de publicitate la nivel global”, a declarat Adam Smith, Futures Director al GroupM. „Insa cutremurele si consecu­tivele tsunami din Japonia au determinat acest eveniment rar”, adauga acesta, mentionand ca GroupM a revizuit in scadere evolutia pentru piata de publi­citate din Japonia, de la o crestere ante­rioara de 3% la un declin de 5%, o diferenta de 4 miliarde de dolari, respectiv 0,8% din piata globala de publicitate.  Smith estimeaza de asemenea ca evenimentele din Orien­tul Mijlociu vor deter­mina o sca­dere de 1,2 miliarde de dolari a chel­tu­ielilor de promovare din re­gi­u­ne. „Apre­ciem ca investitiile in publi­ci­tatea din Orientul Mijlociu si Africa se vor majora cu doar 2,5% in 2011, pana la 16,5 miliarde de dolari, jumatate din valoarea pe care a rea­lizat-o chiar in timpul rece­siunii globale din 2009. Estimam ca rata anuala de crestere va fi redusa timp de cativa ani la aproximativ 7% in locul cresterii exuberante double digit (de peste 10%)”, precizeaza Smith. 


Europa de Vest, o crestere de doar 1,3%


In SUA, investitiile in publicitate vor atinge pragul de 148 de miliarde de dolari, o crestere de 3,8% fata de 2010, a declarat Rino Scanzoni, Chief Investment Officer al GroupM. Acesta a apreciat ca in 2012 piata de publicitate din SUA se va majora cu 4,2%, pana la 154 de miliarde de dolari. „Fara alegerile prezidentiale, rata de crestere a investitiilor in publicitatea din SUA ar fi  probabil mai mica decat cea prognozata pentru 2011. Cat despre Jocurile Olimpice de Vara, broadcasterii vor atrage investitii substantiale in publi­citate, dar marea parte a acestora vor fi mai degraba redistribuite”, a declarat acesta.

Studiul apreciaza ca bugetele de pro­movare din Europa de Vest vor inregistra o crestere de 1,3%, pana la 115 miliarde de dolari, in timp ce in 2012 cu 2,9%, pana la 118,3 miliarde de dolari. Europa Centrala si de Est se va bucura anul acesta de o majorare de 12,3% fata de 2010, pana la 21,94 miliarde de dolari, pentru 2012 fiind estimata o crestere de 12,9%. Pentru Asia Pacifica se estimeaza un avans de 6,2% pana la 157 de miliarde de dolari in acest an, in timp ce pentru 2012 este apreciata o majorare de 10,3%. Raportul „This Year, Next Year” apreciaza de asemenea ca publicitatea digitala masurata va repre­zenta 17% din bugetele atrase la nivel global in 2011, acesta avand o rata anuala de crestere de 15%-16%. In 2012 GroupM apreciaza ca digitalul va totaliza 100 de miliarde de dolari la nivel global.


Femeile prefera TV ca sursa de informare


Industria globala de publicitate a punctat o crestere de 8,8% in primul trimestru din 2011, pana la 118 miliarde de dolari, majorare datorata si faptului ca advertiserii investesc mai mult in promovarea pe TV, potrivit rate-cardurilor Global AdView Pulse, arata cel mai recent studiu al Nielsen Company.

Astfel, potrivit studiului, bugetele de promovare pe TV au crescut cu 11,9%. Cota de piata a TV in randul canalelor media traditionale (radio, reviste si ziare) s-a majorat de la 63,5% la 65,3%. „Cu 6,5 USD din fiecare 10 dolari investiti in televiziune este evident ca TV-ul ramane cel mai eficient mediu de promovare pentru companiile ce vor sa ajunga la noi consumatori, in special pe pietele emergente aflate in perioada de boom economic”, a declarat Randall Beard, Global Head of Advertiser Solu­tions in cadrul Nielsen.

„De fapt, potrivit celor doua rapoarte Nielsen, publicate luna trecuta, la nivel global femeile au declarat ca prefera sa afle informatii despre noi produse si servicii in primul rand de la TV, iar raportul Cross-Platform a aratat ca ame­ricanii se uita la TV mai mult ca nicio­data”, concluzioneaza acesta.


Rezultate in T1


  • Advertiserii din SUA si-au majorat bugetele cu 5,9% in T1 2011 pana la 27 de miliarde de dolari, cu cresteri stabile pe TV, radio si reviste, insa bugetele de promovare in ziare au punctat o scadere de peste 10%, potrivit rate-cardurilor Global AdView Pulse.
  • Investitiile in publicitatea din ziare au scazut cu 1,6% si in Europa de Vest.
  • Principalele zone ce au atras cresterea pietei de publicitate in primul trimestru au fost regiunile emergente, Asia Pacifica (+12,4%) si America Latina (+11%), urmate de Orientul Mijlociu/Africa ce au punctat cresterea cheltuielilor cu publicitatea cu 10,4%, in pofida faptului ca in Egipt veniturile din publicitate s-au diminuat cu 51,3% din cauza revoltelor sociale si politice.
  • Europa de Vest a raportat cea mai mica rata de crestere din T1 2011, de 2,9%, din cauza performantelor economice scazute ce au dus la diminuarea veniturilor din publicitate in Grecia, Irlanda, Italia si Spania, in contrast cu cresteri duble digit afisate de cele mai robuste piete ale Europei, respectiv Turcia (+12,9%), Franta (11,6%) si Norvegia (+10,2%).