Grup Feroviar Roman (GFR) a fost descalificat dintr-o licitatie pentru privatizarea singurei divizii profitabile a companiei nationale de cai ferate din Bulgaria BDZ, dupa introducerea, in conditiile de calificare, a unei cifre de afaceri de minimum 500 milioane euro pe an in ultimii trei ani.

GFR si un investitor strategic din Turcia au fost descalificate din licitatia pentru privatizarea diviziei de servicii de transport feroviar de marfa a BDZ dupa introducerea conditiei privind valoarea afacerilor, potrivit Novinite.com. De altfel, toti investitorii strategici s-au retras din procedura de privatizare, inclusiv Deutsche Bahn (Germania) si Schenker (Austria), din motive nespecificate, scrie astazi cotidianul Trud.

Potrivit ziarului, cel mai serios candidat pentru privatizarea companiei a ramas Tsvetan Vassilev, proprietarul Corporate Commercial Bank din Bulgaria, care isi va depune oferta printr-o firma offshore.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2010 o cifra de afaceri de 125 milioane euro. Grup Feroviar Roman face parte din grupul Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica.