Grupul de comunicare WPP, care are in portofoliul sau companii precum Ogilvy&Mather, Grey Global Group, TNS si JWT, a raportat pentru anul fiscal 2010 cresterea veniturilor cu 7,4%, pana la 9,33 miliarde de lire sterline, in timp ce  profitul inainte de impozitare a avut un avans de 28,5%, pana la 851,3 milioane de lire sterline. WPP a avut cresteri in toate regiunile unde este prezent, cea mai semnificativa fiind in America de Nord, de 7,6%, pana la 3,29 miliarde de lire sterline (aproximativ 35% din veniturile totale). Marea Britanie, care a avut o contributie de 12% din cifra de afaceri totala, a punctat cresterea incasarilor cu 5,9%, pana la 1,08 miliarde de lire sterline. Divizia de publicitate si investitii in media, ce a adunat 40% din incasarile totale si 46% din profitul operational, a consemnat o majorare de 7% a veniturilor, pana la 3,73 miliarde de lire sterline. Veniturile WPP in ultimul trimestru au avut un avans de 8,5%, cea mai mare crestere inregistrata in T4 din ultimul deceniu.


Cu ochii pe cheltuieli


Evolutia WPP va fi pozitiva si in 2011, atat timp cat bugetele vor fi admi­nistrate corect, au anuntat repre­zen­tantii condu­cerii, previzionand un avans de 5% al veniturilor. WPP esti­meaza ca si in 2012 performantele sale financiare vor fi in crestere, datorita unor evenimente pre­cum alegerile pre­zidentiale din SUA sau Olimpiada din SUA si Finala Cupei UEFA, apreciind ca la nivel global ratele de publi­citate vor creste cu 1%-2%.

Interpublic, profit operational de +61%


Interpublic, ce detine agentiile Lowe, McCann Erickson, Universal McCann si Initiative, a finalizat anul  fiscal 2010 cu o cifra de afaceri de 6,53 miliarde de dolari, un avans de 8,4% fata de 2009. Din valoarea totala a cifrei de afaceri, 3,7 miliarde de dolari au provenit din SUA, in timp ce 2,82 miliarde de dolari au fost venituri generate la nivel international. Profitul operational este de asemenea pe plus cu 61%, ajungand la 548,7 milioane de dolari. Incasarile inregistrate in ulti­mul trimestru din 2010 s-au majorat cu 11,7%, pana la 2,01 miliarde de dolari, in timp ce profitul operational al companiei a crescut cu 23,4%, pana la 330,7 milioane de dolari.

Estimari optimiste


„Contributia la aceasta perfor­manta a venit din interiorul porto­foliului nostru, generata de companiile din SUA si pietele in­t­ernationale emergente. Toate acestea indica faptul ca economia din 2011 va continua sa fie pozitiva si ne asteptam sa livram cresterea competitiva organica a veni­turilor”, au de­clarat oficialii Interpublic la afisarea rezul­tatelor.


Publicitatea a atras 45,3% din cifra de afaceri totala


Omnicom Group, ce detine printre altele agentiile OMD si PHD, a incheiat anul fiscal 2010 cu venituri la nivel global in crestere cu 7%, ajungand la 12,54 mld. dolari. Pe categorii de venituri, serviciile de publicitate sunt „clasate” pe prima pozitie cu o pondere de 45,3% din cifra totala de afaceri, respectiv 5,67 mld. dolari, fiind urmate de serviciile CRM (Mana­ge­mentul Relatiilor cu Clientii) cu un aport de 36,3%. Divizia de PR a contribuit cu 9,1% la cifra de afa­ceri totala a com­pa­niei. Cea mai mare pondere a veni­turilor Omni­com a pro­venit din SUA, res­pectiv 53,3%, fiind ur­mata de pietele Euro cu 19,6%.

Noi parteneriate si achizitii


„Vom continua sa ne dezvoltam apti­tu­dinile digitale, atat in interiorul agen­tiilor existente, cat si prin noi parteneriate si achizitii. Vom continua de asemenea sa cautam noi organizatii puternice care sa ne ajute sa ne extindem prezenta pe piete aflate in crestere rapida”, a declarat John Wren, CEO al Omnicom.

Serviciile digitale, un plus de 14% in 2011


Publicis Groupe a finalizat anul fiscal 2010 cu o crestere de 19,8%, pana la 5,4 miliarde de euro, in timp ce profitul operational s-a majorat cu 32,8%, ajungand la 835 de milioane de euro. Venitul net al grupului a fost de asemenea pe plus, cu 30,5%, pana la 526 de milioane de euro. Cea mai mare crestere a cifrei de afaceri a grupului s-a consemnat in T4, de plus 12,5% comparativ cu T4 2009. Pe regiuni, America de Nord a adus venituri de 2,6 miliarde de euro, + 24,4% fata de 2009, fiind urmata de Europa cu 1,7 miliarde de euro, un plus de 11,5%, Asia Pacifica cu 617 milioane de euro, cu o majorare de 23,8%.

Anul trecut, 28% din cifra de afaceri totala a Publicis a derivat din sfera digitala, in timp ce 22,7% a fost generata de pietele emergente.

Pentru anii urmatori, Publicis estimeaza cresterea segmentului digital cu 14% in 2011, cu 14,4% in 2012 si cu 13,4% pentru 2013.

Oficialii Publicis si-au stabilit un obiectiv pe urmatorii trei ani ce are ca target cresterea ponderii digitalului din veniturile totale de la 28% la 35%.