Scăderea costurilor şi îmbunătăţirea eficienţei, acestea sunt metodele prin care grupul Holcim, nr. doi în producţia de ciment la nivel global, va încerca să crească profitul operaţional cu 1,62 miliarde de dolari.

Holcim se confruntă cu majorarea costurilor la energie şi cererea slabă pe piaţa materialelor de construcţii din Europa. Planul de reducere a costurilor, care va include şi unele vânzări de active, urmează unui prim trimestru dificil pentru marii producători de ciment, afectaţi de creşterea preţurilor la combustibili şi piaţa europeană slabă.

Holcim şi rivalii Lafarge (Franţa), HeidelbergCement (Germania) şi Cemex (Mexic) au încercat să compenseze costurile mai mari pentru electricitate, cărbune şi petrol prin majorarea preţurilor propriilor produse.

Grupul Holcim ia acum măsuri şi în privinţa costurilor, conform Mediafax. Potrivit directorului general, Bernard Fontana, programul ar contribui cu cel puţin 150 de milioane de franci la profitul operaţional din acest an. Holcim estimează că planul de economii va avea un cost de implementare de 200 de milioane de franci elveţieni.

Reducerea costurilor logistice ar avea un impact pozitiv de 250 de milioane de franci în profitul operaţional până în 2014, în timp ce îmbunătăţirea eficienţei energetice şi utilizarea de combustibili alternativi ar adăuga economii de 300 de milioane de franci.

Cea mai mare parte a economiilor, de 500 de milioane de franci, ar fi asigurată, însă, de inovaţii şi de eforturile de a administra marjele şi preţurile mai bine, precum şi de îmbunătăţirea rezultatelor activităţilor de marketing şi vânzări. Optimizarea procesului de achiziţii şi reduceri ale costurilor fixe ar trebui să aducă economii de 450 de milioane de franci.

Grupul a anunţat că volumul vânzărilor de ciment şi clincher ale Holcim România a scăzut cu 6,7% în primul trimestru, faţă de perioada similară a anului trecut, iar preţurile s-au diminuat cu 1,6%.

La nivel de grup, vânzările au urcat cu 2,2%, la 4,76 miliarde de franci, peste aşteptările analiştilor de 4,7 miliarde de franci. În Europa, însă, vânzările de ciment, agregate, beton preparat şi asfalt au scăzut cu procentaje de peste 10% în mai multe ţări, afectând puternic profitul net. Câştigul net atribuibil acţionarilor a fost de zece milioane de franci elveţieni, mult sub aşteptările de 41,2 milioane de franci ale analiştilor.