In urmatorii trei ani, industria auto ar putea pierde in Europa aproape 10 uzine si pana la 80.000 de locuri de munca, releva un studiu Roland Berger.


„Incepand din 2007, piata auto europeana afiseaza o puternica scadere, in special pe segmentul al gamei de mijloc”, arata raportul elaborat de cabinetul specializat Roland Berger. In perioada de referinta, vanzarile de autoturisme si de vehicule utilizare au acuzat un recul de 23% in Europa si Turcia, pana la aproximativ 12,5 milioane unitati.

In schimb, vanzarile de modele ieftine (marcile Dacia, Chery, Hyundai-Kia si Chevrolet) au progresat in Europa cu 40%, achizitiile masinilor de inalta clasa (BMW, Mercedes, Audi, Lexus, Infiniti, Citroen DS) reducandu-se cu numai 14%.

Aceasta situatie genereaza o supraductie, iar revenirea la un nivel normal de utilizare a capacitatilor pune in pericol existenta a 10 intreprinderi industriale si a 80.000 de locuri de munca, inclusiv in randul producatorilor de componente auto, arata studiul.

Constructorul francez PSA Peugeot Citroen a inchis deja intreprinderea sa de la Aulnay-sous-Bois. De asemenea, sunt amenintate uzinele Opel, filiala a grupului american General Motors si ale companiei Fiat. „Cu exceptia Volkswagen si Ford, alti constructori afiseaza o rata a productivitatii nejustificata, iar fara o remediere a situatiei, piata nu se va redresa”, a comentat Max Blanchet, consultant la Roland Berger.