Profitul brut al ING Bank Romania a crescut in 2011 cu 26% fata de anul anterior, ajungand la 161 milioane lei, pe fondul diminuarii costului cu provizioanele de risc si al majorarii veniturilor.

De asemenea, activele bancare au inregistrat o crestere de 18% in comparatie cu anul 2010, ajungand la 14,25 mld. lei. Cota de piata dupa active a urcat usor, de la 3,52% la 4,04%.

Banca a obtinut anul trecut un venit net de 701 milioane lei, reprezentand o majorare de 4% fata de anul precedent, rezultatele fiind obtinute ca urmare a diminuarii semnificative a provizioanelor de risc, a cresterii veniturilor si a unui control strict al cheltuielilor operationale.

Portofoliul de credite s-a majorat cu 19% fata de 2010, la 8,8 mld. lei, fiind impulsionat de cresterea segmentului corporate, care a crescut cu 30%. Volumul de depozite a crescut de asemenea, cu 15%, pana la 10,3 mld. lei. Si in acest caz, segmentul corporate (companii mari cu cifra de afaceri peste 50 milioane euro) a fost cel care a generat cea mai mare crestere, de 17%.

„Rezultatele anului trecut arata o crestere moderata pe fondul prelungirii incertitudinilor. Suntem satisfacuti in special pentru ca am reusit sa crestem volumul creditelor, cu 30% in segmentul corporate, si am continuat sa fim profitabili”, a declarat Misu Negritoiu, CEO ING Bank Romania.

ING Home’Bank a trecut in 2011 printr-un proces de dezvoltare: schimbarea interfetei, o experienta imbunatatita de utilizare si adaugarea de noi functiuni, precum rambursare imprumuturi sau denumire conturi. In urma acestui proces, tranzactiile electronice prin ING Home’Bank au inregistrat o crestere de 40% (in primele 3 luni de la lansare).

In acest an, Misu Negritoiu, mizeaza, in dezvoltrea bancii, pe creditul in lei atat pentru persoane fizice, cat si pentru IMM-uri si companii mari. Potrivit acestuia, banca isi propune ca pana la 31 decembrie, veniturile si profitabilitatea sa creasca cu 10%.

„In 2012, ne vom concentra pe consolidare si pe regandirea modelului de afaceri. Vrem sa construim o banca pentru viitor, care indeplineste noile cerinte de reglementare si se orienteaza spre nevoile si obiceiurile de consum actuale ale clientilor”, a conchis seful ING Bank Romania.