Avem semnale clare ca pana la finalul anului viitor vor intra pe piata de e-commerce marile maga­zine de retail, spune Daniel Nicolescu, CEO ePayment.

„Cu siguranta atunci cand vom avea in aceasta industrie comercianti precum H&M, Carrefour, Zara, Ikea, vom avea un volum mult mai mare de vanzari”, explica Nicolescu, precizand ca intrarea in acest segment a astfel de jucatori va gene­ra o triplare a vanzarilor, depasin­du-se astfel pragul de 1 miliard de euro la sfarsitul anului 2012. Un rol mare in cresterea increderii in cumpa­raturile pe internet il au bancile care, spre deosebire de anii trecuti, „incep sa se vada pe piata. Apar mai multe oferte catre e-com­merce din partea bancilor si ma as­tept sa apara in continuare oferte gandite sa incu­ra­­jeze clientii sa incheie tran­zactii online”, mai spune Nicolescu. Piata de comert electronic este esti­mata anul acesta la o valoare de 350 de milioane de euro, in crestere fata de nivelul estimat de anul trecut, de 300 de milioane de euro.

Cat priveste eventuale consolidari in aceasta zona in 2011, oficialul integratorului de plati online este de parere ca vom asista la astfel de miscari in perioada urmatoare. Mai mult chiar, ePayment, preluat anul trecut de grupul international PayU, detinut de Naspers, al doilea jucator din e-commerce la nivel mon­dial, intentioneaza sa cumpere companii sau solutii in Romania si alte state europene. „Suntem deschisi la astfel de actiuni si probabil vom asista la cateva achizitii in 2011. Avem deja un buget alocat de cateva milioane de euro”, mai spune Daniel Nicolescu.

Pe piata din Romania strategia ePayment pe ter­men scurt si mediu va urma do­ua directii principale, respectiv extinderea portofoliului metode­lor de plata si a bancilor parte­nere, compania avand in prezent sapte modalitati de incasare a banilor. A doua directie este adau­garea de servicii complementare platilor online si extinderea cana­lelor de comunicare cu cum­para­torii. De asemenea, ePayment, ca parte a stra­tegiei de extindere a grupului Pay U, a intrat pe piata din Un­garia, iar la nivel de grup se urmareste pre­zenta in 10 tari din Europa in urmatoarele luni. „Pentru a sustine noile planuri strategice, ePayment va lansa o campanie de angajari, urmarind dublarea echipei in urmatoa­rele luni, la 80 de angajati. In Ungaria, grupul a deschis un birou care are, in prezent, opt angajati”, a mai spus directorul executiv al companiei, preci­zand ca piata comertului electronic din Europa se ridica la apro­ximativ 20 de miliarde de euro.