Consiliul Concurenţei a declanşat, în urma unei sesizări, o investigaţie pe piaţa comercializării serviciilor de media, respectiv a consultanţei,  strategiei, planificării, dezvoltarii şi a cumpărării de media.

Investigaţia se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România, respectiv a companiilor multinaţionale, potrivit reprezentanţilor CC.

Legea Concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.

Controlul vine în contextul în care la începutul lunii octombrie zece agenții de media din România s-au constituit în Clubul de media.

Potrivit reprezentanţilor Clubului de media, organizația își propune să dezvolte un Cod de Etică și un Ghid de reguli de organizare a unei licitații, cu criterii de selecție a câștigătorilor.

Membrii Clubului de media sunt agenţiile Brand Programming Network, Initiative Media, MEC Romania, MediaCom, Mindshare, Optimedia, Starcom MediaVest Group, United Media, Universal McCann (UM- parte din B.V. McCann Erickson) şi Zenith România.