Prin birourile companiilor numărul de tablete iPad este în creștere în ultimii ani. Indiferent dacă le folosesc pentru a citi și trimite e-mailuri, sau doar pentru spargerea unor cuburi în Angry Birds, corporatiștii din toată lumea au fost primii clienți seduși de acest dispozitiv original.
 
Foarte repede, competitorii Apple au realizat potențialul unei noi direcții de business deschise de producătorul de tablete american și au început o acer­bă competiție în zonele mai puțin explorate de iPad.

După ce departamentele de cercetare ale compa­niilor tehnologice au remarcat slaba adaptabilitate a tabletei iPad la activitatea de business, de la idee la faptă nu a mai fost mult. Astfel, pe piață a apărut o nișă total nouă – cea a tabletelor dedicate sectorului de business.
Concluziile acestor departamente, preluate pe linia de influențare tot mai puternice a opiniei publice de către blogerii specializați pe device-uri, au relatat, spre exemplu, că deși iPad este extrem de popular printre corporatiști pentru munca de birou, acesta nu e chiar atât de util precum s-ar crede.

Totuși, așa cum arată o cercetare a companiei Model Metrics, în pofida numeroaselor tablete busi­ness apărute pe piață, iPad este în continuare cel mai căutat.

Alexandru Drăgoiu, fondator E-Boda, compa­nie care a lansat recent pe piață prima sa tabletă (Impresspeed E1), explică această preferință a utiliza­torilor din întreaga lume spunând că, pe o scară de la 1 la 10, iPad oferă experiențe de 8,5-9,5 pentru absolut orice ai vrea să faci cu această tabletă - de la gaming și multimedia, până la aplicații educaționale sau de bu­siness.

„Totodată, deși Google Play suflă în ceafa compe­titorului său în ceea ce privește numărul de aplicații Android disponibile, iTunes Store oferă în continuare cu mult peste adversarul său. Raportul este în prezent de 500.000 aplicații iTunes Store față de circa 400.000 la Google Play”, spune Drăgoiu.

Companiile care cumpără pentru angajați tablete aleg iPad în principal datorită faptului că sunt la modă, dar și pentru că, momentan, platforma celor de la Apple oferă cel mai mare număr de aplicații.

„Probabil că în Germania sau altă țară occidentală nu este un capăt de țară să dai 600 de euro pe o tabletă. În România mulți simt însă că, față de experiențele pe care le oferă un iPad  comparativ cu restul tabletelor de pe piață, acest preț (plătit pentru un iPad – n.r.) pur și simplu nu se justifică”, crede fondatorul E-Boda.

iPad versus restul
 
Realizat printre 448 de mari companii, studiul Model Metrics a constatat că în 22% dintre corporațiile analizate au început să se ofere tablete angajaților, iar celelalte au intenția să facă același lucru până la sfârșitul anului 2013. În plus, 72% dintre corporatiști au declarat că folosesc deja tabletele la serviciu, iPad fiind de departe cel mai popular device, 83% preferând acest dispozitiv.
 
Totodată, un alt studiu, realizat de Technology Bine, care gestionează dispozitivele mobile pentru 49 dintre companiile care apar în top 100 Fortune, a constatat că firmele au activat mai multe iPad-uri decât smartphone-uri Android (datele sunt pentru trimestrul al II-lea, 2011). Factorii de decizie recunosc că alegerea iPad este făcută cu ușurință, argumentul suprem fiind că… sunt la modă (35%), potrivit Model Metrics.
 
Totuși, cum se împacă popularitatea iPad cu nevoia de a face activitatea angajatului mai productivă? Tableta Apple nu are port sau intrări pentru un utilizator de afaceri și necesită accesorii scumpe pentru ca posesorul său să îndeplinească sarcini elementare, cum ar fi transferul de fișiere într-o unitate externă. În partea opusă, la capitolul avantaje, utilizatorul de iPad poate accesa mii de aplicații business din cele cinci sute de mii ale iTunes Store. Ceea ce nu se va schimba la iPad este lipsa unei intrări USB și a bateriei înlocuibile.