Unicul distribuitor autorizat al produselor Apple in Romania, Integrated Romanian Information Systems (IRIS), devine Apcom Romania pana la finalul anului si urmareste o crestere a cifrei de afaceri cu 10%-20% in anul fiscal 2009, au declarat reprezentanti ai companiei.

IRIS a avut anul trecut vånzari de 13 milioane de euro si estima initial pentru 2009 o crestere de 60% a cifrei de afaceri. In urma vanzarilor din primul trimestru fiscal (octombrie-decembrie 2008), previziunile de crestere au fost revizuite in scadere. „Primul trimestru a fost unul dificil si, de la o estimare initiala de crestere a vanzarilor de 60%, am rea­justat obiectivul pentru acest an la 10%-20%. In 2008, vanzarile IRIS catre partenerii locali s-au ridicat la 13 mili­oane de euro, o cifra finala urmand sa fie comunicata dupa incheierea auditului in cursul acestei luni“, a declarat General Managerul MDS Holdings, Nikolai Savov.

In ceea ce priveste re­brandingul, oficialul com­paniei libaneze MDS Holdings care a achizitionat IRIS in 1998, a precizat ca acest proces se va face in intreaga Europa Centrala si de Est. Nikolai Savov a precizat ca politica de extindere a MDS Holdings in regiune s-a bazat pe achizitii, astfel incat compania intra sub mai multe nume in fiecare dintre tari. Procesul de rebranding se va desfasura pe parcursul intregului an, iar IRIS isi va schimba in urmatoarele luni si forma fiscala in Apcom SA. Site-urile companiei vor avea, de asemenea, un layout similar in toate tarile, oferind aceleasi date, in limbi diferite. „Ideea de rebranding a aparut dupa ce afacerile Apple au crescut foarte mult in Ro­mania si in intreaga lume. Va exista un singur brand in Europa Centrala si de Est, si anume Apcom, propriu grupului MDS, care reuneste toate companiile din cele opt tari unde este prezent. In Romania, vom pastra in continuare statutul de unic distribuitor, dar vom avea o imagine mai puternica la nivel de regiune. Toate actiunile MDS Holdings din aceasta zona se vor face dupa modelul Apple si sub brandul Apcom”, a precizat Zsolt Kadar, directorul de mar­keting al IRIS.

Potrivit oficialilor, noua organizare va asigura livrarea produselor si serviciilor catre clienti si potentiali utilizatori Apple intr-un timp mai scurt, si se urmareste sporirea ni­velului de profitabilitate prin uti­lizarea unitara a con­tac­telor si a serviciilor, pre­cum si optimizarea chel­- tuielilor in cadrul grupului Apcom.