Kellogg’s isi ia revansa. Dupa ce a fost scos in afara jocului anul trecut, liderul mondial al cerealelor a preluat producatorul de chips-uri Pringles pentru 2,7 miliarde de dolari.


Kellogg’s a profitat de problemele vanzatorului, cel mai mare fabricant de produse de larg consum Procter & Gamble (P&G). In aprilie anul trecut, acesta a negociat vanzarea Pringles cu compatriotul sau american Diamon Food’s. Discutiile au esuat insa, cumparatorul confruntandu-se, la acea data, cu un scandal de contabilitate interna si, pe acest fundal, cu o depreciere considerabila a actiunilor Diamond Foods, in conditiile in care societatea promisese sa verse 2,4 miliarde de dolari.

La inceputul lunii ianuarie, Diamond Foods a anuntat ca este nevoit sa procedeze la o reevaluare a situatiei sale financiare din ultimii doi ani, ca urmare a unei anchete interne privind practicile contabile. Ceva mai tarziu, P&G a declarat ca va cauta alt cumparator, iar Kellogg's a reintrat in cursa. 

Kellogg’s si P&G vor finaliza operatiunea pana la vara. Preluand marca de chips-uri, care realizeaza o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 miliarde de dolari si numara 1.700 de angajati, Kellogg’s a facut un pas de urias pentru pregatirea viitorului sau.

„Pringles are o prezenta globala care propulseaza Kellogg’s pe pozitia secundara la nivel mondial in domeniul biscuitilor aperitivi. Acest lucru ne ajuta sa devenim o adevarata intreprindere de cereale si snacks-uri”, a explicat John A. Bryant, presedintele director general al Kellogg’s. De precizat ca anul trecut compania a depasit cifra de afaceri de 14 miliarde de dolari.

Vandute in peste 140 de tari, produse in Belgia si Statele Unite, chips-urile Pringles devin a doua cea mai importanta marca pentru Kellogg’s, dupa Special K. „Achizitia Pringles va oferi grupului Kiellogg’s o platforma internationala de distributie a produselor din categoria snack”, au estimat analistii de la Bernstein Research. Acest lucru va conduce la consolidarea pozitiilor in Asia, unde Kellog’s ramane inca destul de slab.

Dominata de PepsiCo, piata snacks-urilor, cu  vanzari de aproape 65 miliarde de dolari, a progresat in ultimii ani cu o viteza de cinci ori mai mare in tarile emergente comparativ cu tarile dezvoltate.