Cumpărătorii online din România alocă bugete mai mari pentru haine și articolele de încălțăminte, inclusiv pentru a achiziționa produse de brand, mai scumpe.

Potrivit datelor rețelei de afiliere 2Parale, tranzacțiile de peste 400 de lei, fără TVA, au crescut cu 25% față de anul trecut.

Fashion-ul este unul dintre segmentele cu cea mai rapidă evoluție în ultimul an, pe piața de comerț electronic, susțin reprezentanții aceleiași rețele.

"Varietatea de produse, dezvoltările magazinelor online la nivel de politică de retur și facilități precum cabinele de probă au dus la depășirea celor mai multe bariere legate de achiziția hainelor online", se arată într-un comunicat de presă al rețelei.

În intervalul ianuarie-aprilie 2012, vânzările de produse fashion din 2Parale au crescut cu 11,6% comparativ cu perioada similară din 2011, martie fiind luna cea mai prolifică pentru shopping-ul online de haine.

Cea mai mare sumă cheltuită în această perioadă pentru o singură comandă de haine s-a ridicat la peste 4.300 de lei , fără TVA.

Alt cumpărător a achiziționat articole vestimentare în valoare de 3.800 de lei, fără TVA, vânzare ce a adus afiliatului care a generat-o un comision de peste 500 de lei.

Dezvoltarea interesului pentru hainele comandate online se reflectă și în creșterea valorii medii a unei tranzacții până la 185 de lei, față de media de 177 de lei din ianuarie-aprilie 2011.

Dacă la nivel general cele mai multe comenzi online se plasează în zilele de miercuri și joi, pentru produsele fashion shopping-ul este mai productiv în zilele de joi și vineri.

Cel mai mare flux de cumpărături se înregistrează exact la orele prânzului, cel mai probabil în pauza de masă. Un vârf al achizițiilor online de haine se conturează și începând cu ora 22.00.

2Parale este o rețea online de afiliere înființată în decembrie 2008, având un portofoliu de 130 campanii și peste 8.900 de afiliați care au livrat 43 de milioane de click-uri și au generat advertiserilor vânzări de peste 25,6 milioane de lei, fără TVA.