Marca italiana Lancia, aflata in prezent intr-o situatie incerta privind evolutia pe pietele europene, va incerca, odata cu salonul auto de la Geneva, sa isi refaca viata, beneficiind de o intreaga gama de modele de la fratii americani de la Chrysler.

A trecut deja un an de cand Fiat a devenit actionar semnificativ la Chrysler, iar strategia presedintelui Sergio Marchionne a stabilit ca brandurile Lancia si Chrysler sa mearga impreuna. Asta a insemnat inclusiv disparitia marcii americane de pe teritoriul European (cu exceptia Marii Britanii) si inlocuirea tuturor modelelor sale de aici cu modele Lancia. De fapt, inlocuirea siglei de pe noile generatii ale masinilor Chrysler. La Geneva, toata seria va fi prezentata sub forma unor automobile de serie sau numai concept-car, insa toate aflate deja in piata in showroom-urile din SUA. Singura ex­cep­tie va fi Ypsilon, construit pe platforma lui Fiat 500. Acesta va fi vandut in Marea Britanie -  si posibil in SUA – sub marca Chrysler.

300 - Thema


Lancia Thema este cel mai important automobil din intreaga prezentare, fiind vorba despre o limuzina de clasa executive, nimic altceva decat noul Chrysler 300 prezentat la salonul de la Detroit. Pentru italieni, Thema va fi inlocuitorul vechiului Thesis, a carui productie a fost intrerupta in urma cu mai bine de un an, din cauza vanzarilor extrem de slabe. Numele Thema a mai fost prezent in gama Lancia, in acelasi segment, pana in anul 1994.

Diferentele cele mai importante dintre modelul american si cel italian (identitatea merge pana la nivelul grilei) vor fi la nivel de motoare: pe langa puternicul V6 de 3.6 litri, 292 CP, vor exista doua versiuni ale dieselului 3.0 litri, de 190 CP si 224 CP. In schimb va lipsi giganticul V8 de 5.7 litri, la care au acces doar americanii. Vedeta acestor motoare, „Pentastar” Chrysler, setat pentru a indeplini normele Euro5, va oferi un cuplu de 353 Nm, o viteza maxima de 230 km/h, respectiv o acceleratie de 7,2 secunde de la 0 la 100 km/h. De cealalta parte, se lauda cu un consum, pe hartie, de numai 8,3 litri/100 km, adica 199 g/km CO2. Lancia Thema va incepe livrarile in Europa in toamna acestui an.

Sebring – Flavia


Langa Thema va fi prezenta Lancia Flavia, sub forma de Concept Car, inclusiv Cabrio Concept, si de aceasta data fiind vorba despre doua modele Chrysler „mascate”: Chrysler 200 si 200 Convertible, noile generatii ale fostului model Sebring. Cele doua masini vor intra si ele in productia de serie in curand, lansarea comerciala urmand a avea loc cel mai probabil la viitorul salon auto, la Frankfurt. Masinile fac parte din clasa medie, au o lungime de 4,86 metri, iar motoarele anuntate vor fi, pe langa cele americane, doua versiuni de 2.0 litri Multijet. Decapotabila va fi disponibila, ca si surata de peste ocean, atat cu acoperis de panza cat si cu hard-top.

Nu in ultimul rand, Lancia Grand Voyager va fi al patrulea model al italienilor livrat de Chrysler, noul MPV fiind o copie fidela a lui Grand Voyager care se vinde in America de Nord sub numele de Town&Country. Acesta are ca principal atu renumele marcii ame­ri­cane in segmentul asa-numitelor mini­vanuri, atat de apreciate in SUA. La Geneva, Grand Voyager va sosi echipat cu un motor de 3.6 litri, V6, 283 CP, insa probabil la lansarea comerciala vor fi disponibile si motoare mai economice, din seria Multijet.


Ypsilon si Delta face-lift


Pe langa aceste modele de pro­ve­nienta americana, Lancia va mai expune noul Ypsilon, a patra generatie, practic, un model ajuns la 1,5 milioane de unitati vandute, dar cu o din ce in ce mai redusa priza la public in ultimii ani. Pe langa tehnologiile premium, care vor tine pasul cu imaginea marcii (Start&­Stop, multimedia Blue&Me, navigatie TomTom, xenon si LED-uri), Ypsilon va dispune de un motor extrem de mic, 900 cm cubi, primul motor european in 2 cilindri, cu o capacitate de 85 CP si un consum de aproximativ 4 litri/100 km. Alaturi de acesta, introdus deja anul trecut pe Fiat 500,
se va afla traditi­onalul 1.3 Multijet de 95 CP.

In fine, marca premium a italienilor va prezenta si face-liftul modelului Delta, un hatchback compact care a reusit in ultimii ani sa atraga atentia asupra acestei marci, desi mai mult prin prisma sonoritatii numelui sau si mai putin pentru calitatile sale. Noutatea pe care o va aduce Delta va fi motorul 1.6 Multijet, un diesel din noua generatie de motoare, cu o putere de 105 CP.


Dodge Journey devine Fiat Freemont


Alianta cu Chrysler nu se va repercuta doar asupra marcii Lancia, ci si a altor automobile din grupul Fiat. Astfel, Fiat Freemont va duce mai departe istoria MPV-ului Dodge Journey, fiind un monovolum de clasa medie, care va concura cu Citroen C4 Picasso, Opel Zafira ori VW Touran. Freemont va fi, probabil, singurul din seria de „importuri” ale grupului italian de la Chrysler care va reusi sa vanda volume importante, Fiat bazandu-se nu doar pe platformele automobilelor ci si pe renumele sau in aceasta zona, a monovolumelor. Freemont are o lungime de 4,89 metri si va fi echipat cu motoare diesel Multijet, de 2.0 litri, 140 si 170 CP, precum si cu motorul Chrysler de 3.6 litri V6, 276 CP. Masina va fi disponibila si cu tractiune 4x4.