Cea mai eficientă sponsorizare din toate timpurile apare în dreptul Red Bull. Reţeta lui Dietrich Mateschitz, fondatorul companiei, a fost simplă încă de la lansarea pe piaţă a băuturii energizante: de a crea evenimente și de a avea ştiinţa diseminării. Cel mai recent asemenea eveniment a avut loc pe 14 octombrie şi este socotit de specialişti lovitura secolului, în termeni de marketing.

Odată cu sponsorizarea paraşutistului austriac, Felix Baumgartner, Red Bull a prins aripi, la propriu şi la figurat. Baumgartner a stabilit recordul mondial, pe 14 octombrie, când a zburat de la o înălime de 39 km, atingând o viteză de 1.342 km / h şi devenind, astfel, primul om care a spart bariera sunetului, pe coborâre, fără puterea vreunui vehicul.

Realizarea lui incredibilă şi cele 3 recorduri mondiale din palmeres au făcut ca sponsorului său să-i fie atribuită cea mai eficientă manevră de marketing din toate timpurile. Saltul supersonic al sportivului austriac a fos în totalitate sponsorizat de Red Bull.

Chiar dacă nimeni nu a evaluat până acum exact beneficiile financiare culese de companie, to
ți experții sunt de acord că acestea sunt enorme. Red Bull nu doreşte să comunice nicio cifră legată de gradul de investiții, dar mulți experţi în marketing anglo-saxoni, printre care şi David Haigh, CEO Brand Finance, spun că, astăzi, acest brand valorează mai mult de 5 miliarde euro. 

O estimare justificată de recentul impact global mass-media: 8 milioane de oameni au urmărit saltul “Omului Supersonic”, pe YouTube, care a fost difuzat, de asemenea, de televiziuni din 50 de ţări. În timpul zborului, au fost trimise mai mult de 3 milioane de tweet-uri. 

Red Bull are două echipe în Formula 1 şi 600 de sportivi sub contract, în 160 de discipline diferite și organizează nenumărate evenimente în aer liber. Brandul austriac a venit cu o metodă originală - integrarea pe verticală. Compania creează evenimente proprii, este proprietarul, își păstrează toate drepturile de difuzare in-house şi organizează toate activitățile de marketing prin intermediul filialei Red Bull Media House. Grupul investeşte anual 35% din cifra sa de afaceri în cheltuieli de marketing.

Cine este Felix Baumgartner

Un sportiv austriac, născut în 1969, la Salzburg, renumit pentru natura deosebit de periculoasă a cascadoriilor pe care le-a efectuat în cursul carierei sale. Baumgartner a petrecut timp în armata austriacă, unde a practicat săriturile cu paraşuta. Cel mai recent proiect al său a fost “Red Bull Stratos, în care a sărit din stratosferă pe pământ dintr-un balon cu heliu, pe 14 octombrie 2012.