Walt Disney, cel mai mare conglomerat media si de divertisment din lume, ce include printre altele Disney-ABC Te­levision Group si faimoasele parcuri Walt Disney, a incheiat anul fiscal 2010 (fi­na­lizat pe 2 octombrie 2010) cu venituri in crestere cu 5% fata de anul fiscal 2009, pana la 38,06 mld. dolari. Divizia Media Networks (care include reteaua de tele­vi­ziu­ne ABC) a adus cele mai mari venituri companiei, cu incasari de 17,16 mld. dolari, in crestere cu 6% fata de 2009. In acelasi timp, divizia Parks and Resorts a adus venituri de 10,76 mld. dolari, un avans de 1% fata de anul fiscal 2009. Studio Entertainment puncteaza venituri de 6,70 mld. dolari, in crestere cu 9% fata de 6,13 mld. dolari, cat puncta in 2009.

News Corporation ramane pe plus


Conglomeratul media News Corporation, controlat de magnatul Rupert Murdoch, ce include printre altele Twentieth Century Fox Home Entertainment, FOX News Channel si „The Wall Street Journal”, a incheiat cel de-al doilea trimestru financiar din 2011, respectiv perioada octombrie-decembrie 2010, cu majorarea veniturilor pana la 8,76 miliarde, fata de 8,68 mld. dolari, cat puncta in perioada similara din 2009. Veniturile operationale au fost de asemenea pe plus, ajungand pana la 1,29 miliarde de dolari, in comparatie cu 712 milioane de dolari, cat puncta in urma cu un an. Divizia de Publishing (care include „Wall Street Journal”, „The Times”, „The Sun”) a avut cea mai mare contributie la veniturile grupului, punctand incasari de 2,34 mld. dolari, fiind urmata de divizia de cablu cu venituri de 1,97 mld. dolari. In ceea ce priveste anul fiscal 2010, finalizat pe 30 iunie, grupul a inregistrat venituri in crestere cu 8%, pana la 32,8 miliarde de dolari.

„Sunt increzator ca rezultatele pozitive inregistrate de afacerile grupului vor continua sa genereze cresteri nu numai pentru anul fiscal 2011, ci vor intari compania pentru cresteri in anii ce urmeaza”, a declarat Rupert Murdoch, presedinte si CEO al companiei.

Viacom, accent pe home entertainment


Conglomeratul media american a finalizat ultimele trei luni ale anului 2010, echivalentul primului trimestru financiar al grupului, cu scaderea veniturilor cu 5% fata de perioada similara a anului trecut, pana la 3,83 mld. dolari. Divizia Media Networks a atras venituri de 2,38 mld. dolari, o majorare de 6% fata de anul trecut, aceasta fiind in principal generata de cresterea veniturilor din publicitate, respectiv 7% la nivel global. Nu acelasi lucru poate fi spus despre divizia Filmed Entertainment, care a punctat venituri de 1,5 mld. dolari, in scadere cu 16% fata de perioada similara a lui 2010. Anul trecut Viacom a anuntat ca structura anului fiscal va fi schimbata, urmand ca anul fiscal sa fie incheiat pe 30 septembrie in loc de 31 decembrie, cum era pana in 2009. Astfel, Viacom a raportat anul fiscal 2010 pe intervalul ianuarie-septembrie, urmand ca din 2011 anul fiscal sa fie in perioada 1 octombrie-30 septembrie. Astfel, anul fiscal 2010, ce a inclus primele 9 luni ale anului, a insumat venituri de 9,33 mld. dolari. 

Philippe Dauman, presedinte si CEO al Viacom, a declarat ca, in ceea ce priveste anul fiscal 2011, se asteapta la imbunatatirea performantelor financiare ale companiei, cu precadere ale diviziei de home entertainment.

Time Warner continua sa faca investitii in mediul digital


Conglomeratul media Time Warner, ce detine printre altele Warner Bros. Enter­tain­ment, Turner Broadcasting System si HBO, a finalizat ultimul trimestru fiscal din 2010, respectiv perioada octombrie-decembrie 2010, cu venituri majorate cu 8% fata de perioada similara din 2009, pana la 7,8 miliarde de dolari, reflectand cresterea in­casarilor pentru diviziile Filmed Entertain­ment si Networks.

Venitul opera­tional ajus­tat este de asemenea pe plus, cu 14%, ajun­gand pana la 1,4 miliarde de dolari. Veniturile pentru anul fiscal 2010 au punctat o ma­jo­rare de 6% fata de 2009, pana la 26,9 miliarde de dolari, cea mai mare rata de crestere din 2004.

Nici veniturile operationale ajustate nu fac nota discordanta, consemnand o cres­tere de 17%, pana la 5,4 miliarde de dolari.

„In 2011 suntem mai increzatori in pozitionarea noastra si vom fi chiar mai agresivi. Vom continua sa acceleram noi modele de afaceri digitale, sa ne extindem prezenta in cele mai atractive teritorii internationale”, a declarat Jeff Bewkes, presedinte si CEO al conglo­meratului.