Mercedes a preluat de la BMW poziţia de lider al pieţei americane a maşinilor de lux, revenind după peste 10 ani în fruntea clasamentului, evoluţie susţinută de vehicule sport-utilitare noi sau modernizate, relatează Bloomberg.

Vânzările Mercedes în Statele Unite au crescut cu 18% în primele cinci luni ale acestui an, la 106.364 vehicule de lux, peste cele ale BMW, care au urcat cu 14%, la 104.779 unităţi. BMW devenise lider al pieţei americane anul trecut, după ce a întrecut Lexus.

Mercedes a pierdut prima poziţie din SUA pe acest segment de piaţă în anul 2000, în favoarea Toyota.
"Mercedes şi-a îmbunătăţit oferta. Modernizările şi reproiectările aduse sedanurilor vor fi completate de modificările aplicate SUV-urilor", a delcarat Rebecca Lindland, analist la IHS Automotive.

Producătorul german a fost susţinut de vânzările noului SUV Clasa M, coupe-ului Clasa C şi sedanului modernizat Clasa C, toate introduse anul trecut. În august urmează să fie disponibil pe piaţa americană SUV-ul compact GLK, urmat în septembrie de noul SUV mare Clasa GL.

Concurenţa din SUA ar putea să se extindă şi în afara acestei pieţe, BMW, Mercedes şi Audi având fiecare ambiţia să fie cel mai bine vândut brand de lux la nivel global.

Mercedes a vândut în primele cinci luni 531.382 de vehicule pe piaţa mondială, ocupând locul al treilea, în urma liderului BMW, care a livrat 607.207 unităţi şi Audi, cu 600.200 unităţi.