Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) a lansat Monitorizarea Investiţiilor în Publicitatea ( MIP) OOH, potrivit căreia, între 16 aprilie - 17 iunie, valoarea la rate card a publicităţii monitorizate a fost de peste 8,6 milioane de euro, iar supermarketurile şi partidele politice au ocupat cele mai multe suporturi.

Arina Ureche, directorul general al BRAT, a spus că acesta este un proiect în linia celor de monitorizare a investiţiilor în publicitate derulate de asociaţie.

"Este un proiect care a fost mai ambiţios decât şi-au imaginat unii la început. Este un proiect important, pentru că completează monitorizarea publicităţii pe patru medii. Cu ocazia acestui proiect, BRAT îşi extinde aria de activitate şi către OOH", a spus Arina Ureche.

Ea a precizat că proiectul nu vizează doar o colectare a unor date de la companiile de outdoor, rezultatele proiectului fiind "verificate fizic în teren de către BRAT".

"Nu e o colectare de informaţii, este o informaţie verificată", a explicat Arina Ureche.

Potrivit MIP OOH (out-of-home), în perioada 16 aprilie - 17 iunie, au fost monitorizate 19.874 de feţe suport decorate cel puţin pentru o zi cu o campanie publicitară.

Valoarea la rate card a publicităţii monitorizate a fost de 8.662.852 de euro. 41% din totalul feţelor suport decorate au fost în Bucureşti şi Ilfov, iar 59% în restul ţării.

Topul investitorilor in OOH 

Topul clienţilor de publicitate după numărul de feţe suport ocupate în perioada 16 aprilie - 17 iunie este condus de clienţii electorali (17,65%), având în vedere că în respectiva perioadă a fost campania pentru alegerile locale.

Pe locul al doilea s-a situat Carrefour (8,24%), iar pe locul al treilea - Vodafone (5,71%).

Pe următoarele locuri se situează: Orange (5,16%), Dedeman (4,70%), Mega Image (2,69%), Praktiker România (2,53%), Quadrant Amroq Beverages (2,46%), Kraft Foods România (2,44%) şi Heineken România (2,31%).

În ceea ce priveşte grupul de produse după feţele suport ocupate, topul este condus de magazinele de tip supermarket (19,53%).

Clasamentul este continuat de partidele politice (17,96%), comunicaţii (12,95%), alte materiale de construcţii (10,76%), băuturi alcoolice (6,57%), bănci, case de consemnaţiuni (3,69%), băuturi nealcoolice (3,21%), restaurante (2,07%), dulciuri (1,89%) şi alte servicii (1,60%).
MIP OOH este al patrulea serviciu de acest tip din portofoliul studiilor asociaţiei, după lansarea monitorizării pentru presa scrisă, radio şi mediul online.

Studiul completează informaţiile puse la dispoziţia industriei de publicitate de BRAT, oferind un instrument util în analiza investiţiilor în publicitate.

Produs al unei strânse colaborări între companiile de outdoor şi agenţiile de publicitate, MIP OOH a debutat ca urmare a deciziei BRAT din luna ianuarie 2012 şi beneficiază de o echipă şi un departament dedicat în cadrul asociaţiei. Noul serviciu este disponibil membrilor BRAT sau oricăror terţi interesaţi de rezultatele monitorizării.

MIP OOH oferă în prezent rezultatul monitorizării campaniilor publicitare OOH desfăşurate în spaţii din Bucureşti şi din ţară, ce sunt tranzacţionate din punct de vedere al publicităţii de următoarele companii Affichage România, Clear Channel România, Euromedia Group, Media Advertising, New Age Advertising Agency, News Outdoor România, Ultravision, Universal Solution şi Way Media.

Aceste companii de outdoor sunt şi companii beneficiare ale MIP OOH, alături de 11 agenţii de publicitate, respectiv Aegis Media Central Services, BV McCann Erickson, Initiative Media, Media Direction, Mediaedge:cia, Mindshare Media, Omnicom Media Group, Optimedia, Starcom Media Vest Group, United Media şi Zenith Media Communication.