Cererea de autoturisme in Europa va scadea cu 6,2% in acest an comparativ cu 2011, pe fondul slabirii fundamentelor economice in regiune. Veste buna este ca incepand cu 2013 cererea de masini in regiunea europeana va reveni pe crestere, cu o rata de 3%, se arata intr-un raport al agentiei internationale de rating Moody's.


Falk Frey , reprezentantul agentiei, spune ca Moody's se asteapta ca vanzarile de masini sa scada la 13,4 milioane de unitati in 2012 in comparatie cu previziunile anuntate in septembrie 2011, cand “estimam o stagnare a vanzarilor in 2012... Credem ca cele mai grave scaderi se vor inregistra in Franta (-10%), Italia (-7%) si Marea Britanie (-7%) ".

Potrivit expertului, producatorii auto din aceste tari vor avea cel mai mult de suferit din cauza masurilor de austeritate initiate de guvernele nationale, precum si urmare a conditiile economice dificile si a cheltuielilor de consum in scadere.

Moody's mentine insa estimarea de "stabila" in ceea ce priveste industria mondiala de automobile.

"Prognoza noastra se bazeaza pe ipoteza ca volumul global al cererii de autoturisme, in 2012 va creste cu 4,4%, iar in 2013 cu 4,5%, spune Frey. Desi am redus previziunile noastre privind vanzarile mondial in 2012 cu 0,9 mil unitati, pana la 78,8 milioane, noi credem ca principalele motoare ale cererii vor fi China, pentru care estimarea noastra a ramas neschimbata, si SUA pentru care prognoza privind cererea in 2012 a fost redusa cu 0,5 milioane de unitati”. In plus, Moody a ridicat previziunile de crestere a cererii pentru automobile in Japonia la 19,7% (fata de 7,3% in luna septembrie).

Conform Asociatiei Europene a Constructorilor de Automobile (ACEA), vanzarile de masini noi in UE, in 2011, au scazut cu 1,7% comparativ cu 2010. Cea mai mare scadere a fost inregistrata in Italia (-10,9%), urmata de Spania ( -17,7%).

In Romania, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), scaderea pietei de autoturisme a fost de 11%, de la 106.328 unitati la 94.624 unitati.