urmeaza televiziunile care transmit muzica pop sau dance, primul loc in acest tip fiind ocupat de Kiss TV.Cel mai urmarit post muzical de televiziune din peisajul media autohton este Etno TV, potrivit datelor ARMA. Romanii prefera sa-l vada mai degraba pe „varul Sandel” decat sa urmareasca ultimul hit al artistei Mariah Carey, difuzat in special pe posturile muzicale precum U TV, Kiss TV sau MTV. In prima luna din acest an, postul Etno TV, detinut de Silviu Prigoana, a inregistrat o audienta medie pe zi de 41.000 de telespectatori in mediul urban si o cota de piata de 1,7%, potrivit datelor ARMA, furnizate de GfK Romania. In februarie a.c., audienta Etno a scazut la 34.000 de telespectatori in medie pe zi in mediul urban. Pe locul doi in topul celor mai urmarite posturi muzicale se afla Taraf TV, cu o medie de 24.000 de telespectatori pe zi si o cota de piata de 1%. Taraf si-a mentinut audienta si in a doua luna din acest an. Podiumul este completat de Favorit TV, care a fost urmarit in prima luna din acest an in medie de 22.000 de telespectatori pe zi si a avut o cota de piata de 0,9%. Favorit a pierdut in a doua luna din 2008 un numar de 2.000 de telespectatori. La nivel national, postul Etno TV a inregistrat in ianuarie o audienta de 98.000 de telespectatori pe zi in medie, peste B1 TV sau TVR 2, care au adunat numai 56.000, respectiv 96.000 de telespectatori.
Al doilea segment de posturi muzicale - care difuzeaza „doar” muzica dance, pop sau hip-hop - inca nu se ridica la nivelul celor care transmit manele sau muzica populara. Astfel, cel mai urmarit post muzical in prima luna din acest an este Kiss TV, cu o audienta medie pe zi de 12.000 de telespectatori in mediul urban si o cota de piata de 0,5%. Acesta si-a pastrat audienta si in luna februarie. Postul MTV, intrat recent in portofoliul Media Pro, a inregistrat in ianuarie o audienta in medie pe zi de 8.000 de telespectatori in mediul urban si o cota de piata de 0,3%, iar in luna februarie postul a mai castigat 3.000 de telespectatori in medie pe zi la nivel urban. U TV, postul operat de compania New Trend Media, parte din UTI Grup, detinut de Sorana Urdareanu, a inregistrat o audienta in prima luna din acest an de 7.000 de telespectatori in medie pe zi la nivel urban, iar in luna februarie audienta U TV a mai crescut cu 1.000 de telespectatori in medie pe zi la nivel urban. Referitor la reteta succesului unui post de televiziune, Silviu Prigoana declara ca un canal de televiziune trebuie sa fie pe butonul 1 de la telecomanda pentru a fi de succes. „Etno TV este pe butonul 1 al telecomenzii in foarte multe case din aceasta tara”, spune Silviu Prigoana. Audienta si cota de piata au fost bine valorificate anul trecut de cei de la Etno TV. Cifra de afaceri a postului muzical a fost de 18 milioane de euro, iar profitul a fost de aproximativ un milion de euro. Potrivit lui Silviu Prigoana, banii au venit exclusiv din publicitate. Acesta ne-a declarat ca intentioneaza sa vanda postul cu 60 de milioane de euro.

Urban, activ, trendy

De cealalta parte, posturile muzicale care nu difuzeaza manele sau muzica populara „se bat” pe segmentul format din tinerii intre 12 si 22 de ani, care sunt activi, fashionable, trendy, indragostiti de muzica si la curent cu tot ce se intampla. Alexandra Rosu, PR manager al U TV, declara ca in medie pe zi postul difuzeaza aproximativ 300 de videoclipuri. „Romanii prefera muzica bine facuta. Care sa sune bine. Cand a lansat Morandi primul clip, n-a stiut nimeni, multa vreme, ca e vorba despre o trupa si o piesa romaneasca. Despre asta e vorba - despre a suna si a arata profesionist, indiferent daca e muzica romaneasca sau straina. Desigur, oferta de afara este mult mai mare, de aceea si playlistul contine mai multe piese straine decat romanesti”, puncteaza Alexandra Rosu. Daca anul trecut se estima ca principalele trei televiziuni muzicale, care difuzeaza muzica dance, pop, precum MTV, U TV sau Kiss, vor avea publicitate de 4,5 milioane de euro, anul acesta reprezentantii U TV estimeaza o valoare de sase milioane de euro.

13 canale de muzica

Potrivit CNA, 13 posturi muzicale emit in Romania, alte trei fiind in pregatire (Hits TV, Mynele TV si Musiklub). Mynele TV va difuza in special muzica de petrecere din Romania si din zona balcanica si va fi lansat la mijlocul lunii acesteia, potrivit lui Costi Ionita, cel care va lansa postul. „Mynele TV sper sa fie ceea ce asteapta multi artisti ai genului - muzica de petrecere, manele, etno -, dar si artistii care tind spre acest gen, dar care nu intra pe alte posturi din mai multe motive. Este nevoie de un astfel de post pe piata, pentru ca fenomenul este underground, nu are expunere la TV, dar lumea asculta astfel de muzica”, a explicat Costi Ionita, precizand ca televiziunea va fi mai degraba una „interactiva