Autostrada Bucuresti - Brasov va avea, pe o portiune de 45 de kilometri, la iesirea/intrarea din Capitala, cate trei benzi pe sens, desi initial era vorba doar de primii 20 de kilometri. Compania Nationala de Autostrazi si Dru­muri a decis sa schimbe solutia tehnica la Autostrada Bucuresti - Ploiesti de la doua la trei benzi pe sens si pentru cel de-al doilea tronson. Astfel, intre Moara Vlasiei si localitatea Dumbraveni, spre Ploiesti, din cadrul tronsonului 2 al Autostrazii Bucuresti - Brasov (A3), pe o lungime de 25,5 kilometri, autostrada va avea trei benzi pe sens, plus banda de siguranta, in loc de doua benzi pe sens, asa cum prevedea proiectul initial. Latirea auto­strazii cu inca o banda va costa aproximativ 235 de milioane de lei (aproape 56 de milioane de euro). Tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti se afla deja in executie, iar scoaterea la licitatie a lucrarilor de largire a autostrazii ar putea crea o situatie ciudata: doua consortii diferite sa construiasca aceeasi autostrada. Consortiul format din companiile Spedition UMB, Pa&Co International, Euroconstruct ’98 (controlate de Costel Casuneanu, Dorinel Umbrarescu si Dan Besciu) si Com-Axa au castigat in 2007 contractul de executie a lucrarilor la tronsonul 2 de autostrada, in lungime de 42,5 kilometri, valoarea contractului fiind de 250 de milioane de euro - aproape 5,9 milioane de euro/kilometru. Directorul proiectului Autostrazii Bucuresti - Ploiesti, Petre Ene, a declarat ca nu este exclus ca pentru primele doua benzi sa lucreze consortiul existent, iar pentru cea de-a treia banda o alta firma. „La licitatie poate participa orice firma, inclusiv cele care lucreaza in prezent acolo.

Daca va castiga altcineva, urmeaza sa vedem cum vor lucra impreuna“, a afirmat Ene, pentru Mediafax.Costul celei de-a treia benzi de circulatie va fi de aproape 2,2 milioane de euro/km, inclusiv TVA, aproape cat pretul pe kilometru al unei autostrazi complete de campie.

Initial, si primul tronson, de 20 de kilometri, a fost proiectat cu doua benzi pe sens, insa fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, a decis construirea a trei benzi pe sens. Decizia lui Orban a fost criticata de actualul ministru, Radu Berceanu, care insa a lasat contractul sa se deruleze mai departe in aceasta formula.