In ultimul raport Networked Society City Index, realizat de Ericsson impreuna cu compania de consultanta de management Arthur D. Little, cele mai importante orase ale lumii sunt clasificate in functie de abilitatea lor de a utiliza solutii IT&C in beneficiul cetatenilor. Potrivit acestuia, din 25 de orase examinate, Seul, Singapore si Stockholm sunt clasate pe primele pozitii in acest top, demonstrand astfel avantajele unei societati permanent conectate.


Top 10 include orasele Londra, New York, Paris, Los Angeles, Tokyo, Shanghai si Beijing, soliutiile IT&C folosite de acestea, cum ar fi  e-government sau transportul inteligent, au potentialul de a imbunatati vietile cetatenilor, ajutandu-i pe acestia sa faca fata celor mai multe provocari de care se lovesc in mediile urbane. 

Singapore, accent pe e-health

Singapore, spre exemplu, este unul dintre cele mai agresive centre de inovatie in zona solutiilor de e-health, precum si unul dintre cei mai importanti promotori ai solutiilor de administrare si decongestionare a traficului.
Seul, pe de alta parte, se remarca prin modul in care utilizeaza solutii IT&C pentru a reduce impactul vietii urbane asupra mediului inconjurator.

Studiul arata si ca mai multe orase din tarile BRIC, cum ar fi Sao Paulo sau New Delhi, au un potential extraordinar de a ajunge din urma orase din tari mai dezvoltate, profitand, pentru aceasta, de dezvoltarea unor parteneriate IT&C prin implicarea unor jucatori din diferite zone de activitate.

In Delhi, mai multe initiative promitatoare doresc sa valorifice potentialul IT&C in beneficiul cetatenilor. Un astfel de exemplu este Eko, un proiect ce permite realizarea unor tranzactii financiare cu valoare redusa direct cu ajutorul telefoanelor mobile sau la fata locului, in punctele de retail. Eko deserveste peste 1,3 milioane de clienti si a procesat micro-depozite, plati si transferuri de fonduri in valoare totala de 500 milioane de dolari pana in acest moment. Intr-un oras precum Delhi, acest proiect le permite cetatenilor sa aiba acces la servicii financiare de baza, dandu-le, spre exemplu, posibilitatea sa devina antreprenori sau sa fie platiti pentru munca pe care o presteaza.

IT-ul scade emisiile de CO2

Un nivel al PIB-ului pe cap de locuitor mai mare este, de cele mai multe ori, echivalent cu un grad mai mare de consum si, deci, cu un impact mai mare asupra mediului, din cauza emisiilor de carbon, spre exemplu. Sectiunea din raportul Ericsson dedicata mediului arata cum solutiile IT&C pot fi utilizate pentru a decupla cresterea PIB-ului de majorarea emisiilor de CO2: un oras cu un PIB mare poate, cu ajutorul industriei IT&C, sa isi reduca consumul prin eficientizarea proceselor de transport, in timp ce un oras dintr-o tara aflata in curs de dezvoltare poate alege un traseu de dezvoltare mai sustenabil, prin selectionarea proceselor virtuale in detrimentul celor fizice.

Pe masura ce oamenii isi satisfac nevoile de baza, alt gen de elemente devin tot mai importante, cum ar fi pastrarea unui stil de viata echilibrat, o viata culturala bogata, sisteme eficiente de transport si facilitati de tranzactionare sau obtinerea sentimentului de auto-realizare prin educatie”, a declarat Erik Almqvist, director Arthur D.Little. „Solutiile IT&C pot imbunatati calitatea vietii in multe dintre aceste privinte, iar posibilitatea ca utilizatorii sa se conecteze la Internet de oriunde si oricand este din ce in ce mai des privita ca un drept de baza al cetatenilor.