Producătorul japonez de electronice, Panasonic, a raportat o pierdere anuală record după ce cererile de plasme TV au scăzut, iar o serie de condiţii nefavorabile au afectat exportul, potrivit BBC.

Panasonic a spus că pierderea netă se ridică la 9,7 miliarde de dolari, din martie 2011 până în martie 2012, la care se adaugă vânzări care au scăzut cu zece procente.

Compania a fost devansată în competiţia cu producătorii rivali de televizoare şi a fost afectată de întărirea yenului. Compania a prezis că va reveni pe profit în cursul acestui an, ajutată şi de tăierea costurilor. Reprezentanţii Panasonic au mai spus că programul de restructurare, iniţiat la începutul lunii ianuarie, îi va aduce un profit de 50 de miliarde de yeni, cu vânzări care ar trebui să crească cu 3 procente.

Cu taote acestea, potrivit estimărilor, vânzările de televizoare cu ecran plat, nu vor depăsi 15,5 milioane de unităţi pe an, faţă de 17,5 milioane în anul precedent.

Condiţiile nefavorabile din Japonia dar si criza economică europeană au redus de asemenea vânzările. La rândul său, întărirea yenului a creat probleme pentru exportatorii japonezi, din cauză că produsele lor devin mai scumpe pentru cumpărătorii străini şi reduce câştigurile firmelor atunci când aduc banii în ţară.