Din ajunul Pastelui, Apple incepe livrarea primelor modele de Tablet PC-uri, respectiv cele cu conexiune Wi-FI si capacitate de stocare 16, 32 si 64 GB. Deo­camdata dispozitivul nu va fi dispo­nibil decat in SUA, urmand ca spre sfarsitul lunii aprilie sa intre si pe alte piete. Chiar si asa, pro­du­catorul da semne ca ar avea probleme cu stocurile.

Primele modele de iPad-uri cu co­nexiune Wi-Fi vor fi livrate pen­tru cei care s-au grabit sa faca precomanda, de pe 3 aprilie, chiar din ajunul Pastelui. Pen­tru ceilalti, li­vrarile vor fi facute in­cepand cu 12 apri­lie, potrivit site-ului ap­padvice.com, ca urmare a epuizarii stocurilor. Potrivit Softpedia, doar in prima saptamana, mai exact in perioada 12-19 martie, au fost rezervate apro­ximativ 400.000 de dispozitive. Potrivit altor surse, co­men­zile primite ar fi de 240.000 de unitati in primele trei sapta­mani. In prima zi ar fi fost facute pre­comenzi pentru un nu­mar de 120.000 de iPad-uri. Oricum ar fi, spun analistii, cifrele sunt mari, dar pen­tru Apple ves­tea nu e ne­aparat buna. Multi dintre cei ale caror comenzi vor fi intarziate ar pu­tea re­nun­ta la acestea, mai ales ca trece Pastele, pretextul pen­tru a face o astfel de achi­zitie si, in plus, exista oferte si din partea altor pro­ducatori. Printr-o experienta si­milara a trecut si Amazon, cu al sau e-book reader Kin­dle. Cel mai mare retailer online a a­nun­tat cu o luna ina­intea Cra­ciunului din 2008 ca livrarea dispo­ziti­vului dureaza intre 11 si 13 sap­ta­mani. A­nuntul a starnit ne­mul­tumirea clientilor care isi doreau pro­dusul drept cadou de Sarbatori. In plus, produsul fu­sese deja prezentat cu un an inainte.

Avantaj iPad la livrari


Analistii anticipeaza un succes mai mare pentru iPad decat l-a avut legen­darul iPhone. Pariurile legate de cifrele de livrari au si inceput deja, iar perioa­dele si termenii de comparatie sunt din­tre cei mai diversi: primul trimestru, pri­mul an, primul an calendaristic, com­paratie cu iPhone, comparatie cu Kindle. Peter Misek, analist la Canaccord Adams, citat de site-ul digitaldaily.com, antici­peaza vanzari de 550.000 in trimestrul III fiscal al producatorului american, res­pectiv perioada aprilie-iunie, 1,2 mili­oane de dispozitive pe tot anul fiscal 2010, pe care il incheie pe 30 septembrie, si alte 3,5 milioane de unitati in anul fiscal 2011. Ben Reitzes, analist la Tues­day Barclays Capital, vorbeste de cinci mili­oane de unitati livrate in anul calendaristic 2010, din care 1,2 milioane de unitati vandute doar in primul trimes­tru de vanzari ce se incheie pe 30 iunie. Richard Chloe, de la Macquarie Equities, se asteapta la vanzari de 2,5 milioane de unitati pana pe 30 septembrie, cand se incheie anul fiscal al Apple, la un pret mediu de 599 de dolari. „AppleInsider” si „Wall Street Journal” vorbeau de li­vrari de un milion de unitati pentru pri­mul an. Prin comparatie, iPhone-ul s-a vandut in 1,12 milioane de bucati in pri­mul trimestru, iar Kindle in trei milioa­ne in peste un an de cand e disponibil la vanzare. 

Preturi si disponibilitate


Dupa SUA, spre sfarsitul lunii aprilie, dispozitivul va fi disponibil in Australia, Franta, Canada, Germania, Italia, Spa­nia, Elvetia si Marea Britanie, atat in ver­s­i­u­nea simpla, cu conexiune Wi-Fi, cat si pen­tru conexiune 3G. Fiecare din cele do­ua modele poate fi cumparat cu capa­ci­tate de stocare de 16 GB, 32 GB sau 64 GB. Preturile incep de la 499 de dolari si ajung la 829 de dolari. In Romania nu se stie nimic deocamdata de lansarea iPad, insa distribuitorul unic al Apple la noi, compania Apcom, se asteapta ca produsul sa aiba succes, potrivit unor declaratii mai vechi oferite „Finan­ciarul”.


30.000 de carti gratis


Desi concurenta cu Amazon se duce si pe frontul pretului la carti, se pare ca Apple este in avantaj, oferind acces la aproximativ 30.000 de titluri disponibile gratuit pe libraria virtuala „Proiectul Gu­tenberg”, care este realizata de voluntari. Pentru restul volumelor preturile vor va­ria conform informatiilor disponibile pa­na in acest moment intre 13 si 15 dolari la Apple, cu posibilitatea reducerii acestuia odata cartea ajunsa bestseller. Amazon vinde volumele noi si bestsellerurile la 10 dolari, scopul fiind castigarea de cota de piata. Retailerul pierde insa la fiecare vo­lum vandut - la un volum tiparit cu pret de 26 de dolari, Amazon achita editurii 13 dolari, si cum pretul sau de vanzare e de 10 dolari, rezulta o pierdere de 3 dolari.