Datele despre profilul ascultatorului de radio pentru urmatorii patru ani (2012-2015) vor fi livrate de firmele de cercetare GfK Romania si IMAS, selectate ca furnizori ai Asociatiei pentru Radio Audienta, in cadrul Studiului National de Audienta Radio, un studiu sindicalizat destinat posturilor de radio, agentiilor de media si clientilor de publicitate. Acest studiu a fost facut pana la sfarsitul anului trecut de IMAS si Mercury Research. 

GfK
a mai castigat doua contracte: unul legat de monitorizarea investitiilor in publicitatea radio si altul legat de consumul de presa scrisa (ziare si reviste) prin realizarea SNA (Studiul National de Audienta), beneficiarul fiind BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor). SNA este realizat de GfK si de Metro Media Transilvania.

Pana la sfarsitul lui 2011 GfK s-a ocupat si de masurarea audientelor TV pentru ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor) insa a pierdut licitatia, furnizorul pentru perioada 2012-2015 fiind desemnat Kantar.

Masurarea audientei posturilor de radio in cadrul SAR se realizeaza pe baza metodei rememorarii audientei din ziua precedenta (Day After Recall), la care apeleaza cele mai multe dintre sistemele de masurare existente pe plan international, metodologie recomandata de EBU (European Broadcasting Union) si ESOMAR (European Society for Opinion and Marketing Research).

Studiul de Audienta Radio se realizeaza pe baza unui esantion de tip probabilist in care sunt incluse 301 de localitati urbane din care 69 (toate) localitati urbane de peste 30,000 de locuitori, 232 de localitati urbane cu mai putin de 30,000 de locuitori din cele 251 existente. Cercetarea se realizeaza prin metodologia CATI (interviuri prin telefon), in trei valuri anual, prin care un total de 28.200 de consumatori sunt chestionati cu privire la consumul lor de radio din ziua precedenta. Interviurile se realizeaza  prin telefonul fix si telefonul mobil pe o perioada de 10 saptamani iar durata medie a unui interviul este de  16 minute.