Piata autohtona de medi­camente a crescut cu 3,8% in prima parte a anului, ajun­gand la un miliard de euro, potrivit companiei IMS Health specializata in cer­cetare de piata. „In valoare, piata farmaceutica, masurata la pret de distribuitor, la in­trarea in farmacie, a depasit un miliard de euro, in crestere cu 3,8% in euro si 19,6% in lei fata de primul semestru al anului trecut, dar a inre­gistrat o scadere de 7,2% in unitati“, a declarat Corina Ciolan, directorul ge­neral al IMS Health, citata de Mediafax. Cresterea pietei are drept cauza diferenta dintre cursul valutar de anul trecut la care erau decontate medicamente distribui­torilor, de aproximativ

3,3 lei/euro si 3,8 lei/euro, si cursul fix stabilit la 1 aprilie, de 4 lei/euro. In schimb, scaderea volumului a fost determinata, potrivit reprezentantului companiei de cercetare, de diminuarea consumului de medicamente, pe fondul recesiunii, dar si de criza din sistemul de sanatate care se traduce prin subfinantarea spitalelor si incapacitatea de plata a mai multor farmacii. Cel mai bine vandute medicamente in primul semestru al anului au fost cele cardiovasculare, reprezentand 20% din piata. Veniturile companiilor pe acest segment au fost de 196,7 milioane de euro. Fata de perioada similara a anului trecut, vanzarile de medicamente cardiovas­culare au inregistrat o scadere de aproape 4%. Pe locul 2 al celor mai vandute medicamente s-au situat cele antiinfectioase, cu vanzari totale de 151,6 milioane de euro, in crestere cu 2,4%, fiind urmate de cele pentru sistemul nervos central, cu 132,9 milioane de euro, in scadere cu 4,7%. Cresterea cea mai mare a avut loc la produsele neo­plazice si autoimune, de 51,8%, vanzarile acestora ajungand la 120,4 milioane de euro. Piata autohtona de medicamente este condusa, potrivit IMS Health, de producatorul elvetian Roche, de grupul francez Sanofi-Aventis si de compania elvetiana Novartis. In top se mai gasesc GlaxoSmithKline, Servier, Pfizer, Zentiva, Ranbaxy, AstraZenca si Schering Plough.