Iata ca Geneva isi depaseste renumele si acapareaza in aceasta perioada suprafete mari in paginile publicatiilor din intreaga lume. Motivele sunt temeinice, avand in vedere ca toti producatorii de automobile si-au facut temele si au venit pregatiti cu noutati, lansari de serie sau concepte atractive, cu propuneri eco bazate pe propulsia electrica sau hibride. Marcile de lux au fost din nou la inaltime, poate si pentru ca luxul se va vinde intotdeauna, chiar si in vreme de criza.

Numai daca enumeram premierele brandurilor de lux „mainstream“, adica cele mai cunoscute publicului larg, si deja avem o lista serioasa de noutati.

De la decapotabila Bentley Continental Super­sports si pana la micuta Abarth 500 C, s-a mizat foarte mult pe exotism amestecat cu putere si, pentru confor­mitate, s-a amintit si faptul ca motoarele consuma ceva mai putin.

Bentley Continental Supersports Convertible a fost vedeta marcii de lux din portofoliul VW Group, alaturi de noul Mulsanne. „Cel mai rapid, cel mai po­tent decapotabil Bent­ley construit vreodata“, dar si „Cea mai ra­pida de­capo­tabila cu 4 locuri din lume“ sunt doar doua din­ter carac­teri­zarile facute a­ce­stui nou model, derivat din seria Con­ti­nen­tal. Ca­lita­tile sale se ba­zeaza nu doar pe detaliile constructive, specifice unui ast­fel de auto­mo­bil de lux, ci si pe atri­butele dinamice: acceleratia de la 0 la 100 km/h de numai 4,2 se­cunde si viteza maxima de 325 km/h. „Vinovat“ este motorul W12 de 630 CP, de provenienta Audi, un pro­pul­sor cu o capacitate de 6.0 litri, cu du­bla turbina, care atinge puterea maxima la 6.000 de rotatii pe minut, iar cuplul maxim de 800 Nm in intervalul 2.000-4.500 rpm. Fata de pre­cur­so­rii sai, Super­sports Con­ver­tible are si o cutie mai rapida, siste­mul „Qickshift“ opereaza schimba­rile cu 50% mai repede si per­mite o dubla retro­gradare. De aseme­nea, diferentialul nou permite o distri­bu­tie 40/60 fata/spate, cu reducerea subvirarii la iesirea din curba.

Lamborghini Gallardo LP 570-4 Super­leggera este un alt bolid care a debutat la Geneva, insa el apartine unei cu totul alte clase. Originea sa este „ve­chiul“ 560, iar denumirea de „super­usor“ se sprijina pe utilizarea excesiva a fibrelor de carbon si pe sasiul din alu­miniu, greu­tatea fiind redusa cu 70 kg fata de ver­siunea de baza. Mo­to­rul este un 5.2 litri, V10, din aluminiu, ca­pabil sa pro­duca 562 CP la 8.000 rpm. Cutia secventiala in 6 trepte poate fi inlocuita optional, fara costuri suplimentare, cu una manuala, pentru cei care simt nevoia de mai multa adrenalina. Specificatiile vorbesc despre o acceleratie de 3,4 secunde 0-100 km/h si 10,2 secunde 0-200 km/h. Viteza maxi­ma ajunge la 325 km/h. Printre alte de­ta­lii specifice se numara parbrizul si gea­mu­rile laterale din policarbonat, spoile- rul frontal remodelat, pentru o mai mare apasare aerodinamica, si transmisia AWD cu diferential cu alunecare limitata 45%.

Bugatti a expus la Geneva doua versiuni unicat ale modelului Veyron 16.4, ambele van­dute intre timp, dar care pot da sperante celor care mai rav­nesc inca la unul din exem­pla­rele acestui supercar. Pri­mul exemplar are o combi­natie de fibre de carbon de culoare alba­stra - Royal Dark Blue, la care se adauga detalii unicat ale grilelor de aer si spitelor de la jante. In interior, pielea de pe scau­ne si usi are, de asemenea, o culoare speci­fica, albastra. Acest Bugatti s-a vandut cu 1,75 milioane de euro. Al doilea model are un stil mai sobru, cu combinatii de gri si aluminiu. La interior predomina argintiul. Pretul acestui exemplar a fost de 1,65 milioane de euro.

Pentru mult mai putini bani, dar suficient de multa adrenalina, Abarth, divizia sport a grupului Fiat, a expus noul 500C, versiunea ultrasportiva a decapotabilei Fiat 500. Masina este vop­sita in doua tonuri, alb-negru sau alb-rosu, si se bazeaza pe un motor 1.4 turbo, de 138 CP si 206 Nm. Evident, nu pare mult cand comparam cu bolizii de mai sus, dar o acceleratie de 8,1 secunde de la 0 la 100 km/h este capabila sa creeze senzatii intense oricui. 500 C va avea si o versiune de 200 CP, pentru cei care vor mai mult. Alaturi de ace­sta a fost ex­pus si Punto Evo, cu un mo­­­tor ase­ma­­­na­tor, dar cu 162 CP si o ac­ce­leratie de 7,9 secunde.

Alti pro­du­catori cele­bri au prezentat si ei mo­delele de serie lansate in ultimele luni, precum Maserati Gran­Ca­brio, intrat pe piata la sfar­situl anului trecut, sau Ferarri 458 Italia, cel mai nou model al italienilor.

Dincolo de aceste mo­dele sa amin­tim si „exo­ticele“ Bufori MKVI ori La Joya, Pagani Zonda Cinque,  Fornasari RR66, His­poano Suiza XIOV sau mai cuno­scu­tele Spyker C8 Aileron si Fisker Karma.