Televizoarele 3D, revelatia targu­rilor de electronice de anul a­cesta, alaturi de tablet PC-uri, vor ajunge si in Romania ince­pand de luna viitoare. Primii pro­ducatori care aduc aceste televizoare la noi sunt Samsung si Panasonic si ur­meaza LG si Sony. Preturile sunt com­parabile cu cele din afara. Atat producatorii, cat si retailerii se asteapta ca noile dispozitive sa revolutioneze piata.

Samsung, cel mai mare producator global de televizoare, va aduce de luna viitoare televizoare 3D si in Romania, dupa ce a lansat deja de luna trecuta aceste produse pe piata sud-coreeana si a anuntat disponibi­lita­tea lor si in SUA, dar si la nivel global, de luna aceasta. Pre­turile pen­tru Romania nu au fost anuntate inca, insa in SUA un LCD 3D cu diagonala de 46 de inchi va fi comer­cia­lizat din luna mai la pretul de 1.700 de do­lari, iar plasma de 63 de inchi la 6.800 de dolari.

Compania tinteste vanzari de doua milioane de unitati anul acesta si se pregateste pentru acest target, avand in vedere ca a inceput inca din ianuarie productia de masa la televizoare 3D. Pa­na­sonic, numarul 4 in productia globala de televizoare, promite tot de luna vii­toa­re televizoare 3D si pe piata locala, dupa ce a lansat saptamana trecuta modele 3D pe piata americana, de la 2.500 de dolari. Preturile pentru Romania sunt com­pa­ra­bile cu cele din afara, a declarat pentru „Financiarul” Alexandru Mina, Adverti­sing&Commu­nication Coordinator la Panasonic Ro­mania.

Din trimestrul urmator va mai aduce televizoare 3D pe piata locala si LG Electronics. „Un numar mare de produse noi lansate de LG la nivel glo­bal, in cadrul CES 2010, vor fi introduse pe piata din Romania incepand cu al doilea tri­mestru al anului.

Pri­mele game de tele­vi­zoare in­troduse pe pia­ta sunt cele din ga­ma inova­toare INFINIA, dar si televi­zoarele 3D impre­una cu toate accesoriile aferen­te”, au declarat pentru „Finan­ciarul” reprezen­tantii LG Romania.

Pregatiri pentru Campionatul Mondial de Fotbal


Sony, al doilea producator de tele­vizoare la nivel global, a anuntat ca data de lansare comerciala a televizoarelor 3D luna iunie. Data e valabila si pentru Ro­mania, avand in vedere ca repre­zen­tantii subsidiarei locale se declara in­crezatori in vanzarile generate de Campionatul Mondial de Fotbal care incepe pe 11 iunie.

„Cu siguranta, nou­tatea adusa de televizoarele 3D repre­zinta o revolutie tehnologica mult as­teptata de domeniul IT&C, in ultimii ani.

Televizoarele pe care Sony le pre­gateste si pentru piata din Romania vor schimba perceptia consumatorului asu­pra experientei de vizionare si vor spori semnificativ placerea de a urmari pro­gramele sportive, cu atat mai mult cu cat poporul roman are multi fani ai fot­balului. Speram ca perioada Cupei Mon­diale de Fotbal sa impinga vanzarile din acest domeniu”, a declarat pentru „Fi­nanciarul” Taiju Ishikawa, Branch Ma­nager Sony in Romania. Preturile comunicate de Sony sunt de 3.875 de dolari pentru televizorul de 46 de inchi si 3.222 de dolari modelul de 40 de inchi, iar targetul e de 2,5 milioane de unitati, 10% din vanzarile de LCD-uri pe care si le-a propus pentru acest an.

Retailerii sunt in negocieri


Dupa ce au lansat deja laptopuri si monitoare 3D, acum retailerii vor sa includa in portofoliu si televizoarele, despre care spun ca sunt „o noutate absoluta” si ca vor marca adevarata revolutie pe piata. „Suntem in discutii avansate cu marii producatori de televizoare si estimam ca si acestea vor fi disponibile incepand cu luna aprilie a acestui an. (…)

Televizoarele 3D vor fi in pozitia de noutate absoluta, iar pretul va fi pe masura. intr-un orizont de timp destul de mare, vizionarea 3D va fi posibila numai de pe surse conectate. Atractivitatea va creste pe masura ce in piata va fi disponibil si contentul 3D”, a declarat Cristian Moanta, director de marketing si achizitii la Altex Romania. Despre preturi, Lorand Szarvadi, seful Domo, spune ca  diferenta ar putea fi de 50% in plus pentru 3D, asa cum se intampla in cazul monitoarelor. „Nu pu­tem estima momentan impactul acestor noi televizoare asupra pietei si consu­matorilor romani.

Foarte importante sunt pretul la raft si perceptia clientului asupra nivelului acestuia. In contextul financiar actual, decizia de achizitie se bazeaza din ce in ce mai mult pe pret, si nu pe impuls”, este de parere Adrian Olteanu, CEO Flamingo International. Pe de alta parte, inovatia televizoarelor 3D va duce la eroziunea preturilor pentru LED-uri, care isi pierd noutatea, apreciaza Cristian Moanta.

Continutul redus, deocamdata

Si lansarile de televizoare 3D sunt la inceput, dar e drept ca nici continutul nu e disponibil. Samsung a anuntat inca de la CES 2010 un parteneriat cu DreamWorks Animation SKG pentru crearea de continut in format 3D. Iar ca prima productie este seria  de trei filme de animatie „Shrek”, care va fi disponibila din a doua jumatate a anului si in format Blu-ray 3D, al doilea dupa „Mon sters vs Alliens”.

Tot in format 3D e disponibil si un concert al celor de la Black Eyed Peas. Pentru marile ecrane, lista titlurilor disponibile este mai generoasa si
incepe cu „Avatar”, fimul care a realizat cele mai mari incasari din toate timpurile - peste 2,5 miliarde de dolari -, desi nu a reusit sa ia
decat trei Premii Oscar, din noua nominalizari, cea mai importanta ratare fiind aceea de cel mai bun film.