Veniturile Cosmote România au crescut cu 4,4% în primul semestru, la 231,1 milioane euro, iar profitul EBITDA a avansat cu 35,8%, la 55 milioane euro, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul elen OTE.

Cosmote România a avut venituri de 221,3 milioane euro în prima jumătate a anului trecut şi un profit EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) de 40,5 milioane euro.

"În pofida climatului economic dificil şi a scăderii tarifelor de interconectare, în primul semestru din 2012 Cosmote România a continuat creşterea cotei de piaţă, reuşind să îşi îmbunătăţească performanţa financiară pentru toţi indicatorii principali: EBITDA, venituri şi ARPU (venitul mediu per utilizator, n.r.)", se arată într-un comunicat al Cosmote România.
Numărul clienţilor companiei s-a menţinut la 6,4 milioane la jumătatea acestui an, dintre care 23,6% reprezintă abonaţi, iar restul utilizatori pe bază de cartele preplătite.

Numărul clienţilor business a avansat cu 32% faţă de jumătatea anului trecut, iar numărul utilizatorilor serviciilor 3G s-a dublat, precizează compania elenă.
"Cosmote România şi-a continuat parcursul pozitiv şi în prima jumătate a acestui an, în pofida competiţiei strânse, a scăderii tarifelor de interconectare, a mediului economic imprevizibil şi a investiţiilor în reţeaua broadband şi în serviciile de date (...) Creşterea puternică şi susţinută a segmentului corporate consolidează poziţia Cosmote pe piaţă. (...) Volumul de telefoane inteligente vândute a crescut cu 150% în primul semestru din 2012, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011", a declarat într-un comunicat Konstantinos Apostolou, director executiv financiar al Cosmote România.

ARPU pentru primul semestru al anului a crescut cu 4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011. În trimestrul al doilea, veniturile companiei au scăzut uşor, de la 114 milioane euro la 113,8 milioane euro, în timp ce profitul EBITDA a avansat cu 28,8%, de la 22,6 miliaone euro la 29,1 milioane euro.

Veniturile din servicii au coborât cu 3% în această perioadă, în urma reducerii tarifelor de interconectare. Cosmote, al treilea operator de pe piaţa românească după numărul clienţilor, estimează că are o cotă de piaţă de 25%.