Valoarea pietei de publicitate on-line in Romania a fost de 72,41 milioane de lei (aproximativ 20 de milioane de euro), in 2008, in crestere cu 70% fata de anul 2007, potrivit studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study) realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania. Criza a incetinit cresterea pietei de publicitate in ultimul semestru al anului trecut. Daca in primul semestru al anului trecut piata de publicitate on-line inregistra o crestere de 110% fata de aceeasi perioada din 2007, in ultima jumatate a anului trecut piata a crescut doar cu 46% fata de semestrul 2 din 2007, se mai arata in studiul ROADS. Industria de advertising on-line a adunat, in primul semestru din 2008, 33,87 milioane de lei, potrivit primului studiu ROADS.

Cristi Petriceanu, presedinte al Asociatiei IAB Romania, a declarat ca 2008 a fost un an destul de bun pentru publicitatea on-line in Romånia. „Ar fi fost si mai bun daca nu s-ar fi inregistrat regresul din trimestrul 4. Altfel spus, daca n-ar fi fost criza, poate am fi inregistrat inca o dublare a pietei de la un an la altul. Sper ca anul 2009 nu va fi chiar atat de rau dupa cum se speculeaza sau se interpreteaza semnalele de pana acum”, a mai spus acesta. Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania va demara prin culegerea de date la jumatatea anului 2009 si va cuprinde analiza datelor corespunzatoare primului semestru al anului 2009. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior.