Un numar de 37 de branduri prezente si pe piata din Romania au obtinut trofeul Superbrands 2012, in cadrul galei care premiaza performanta in branding. Acestea sunt Radio ZU, Agricola Bacau, Avon, Adevarul,  BCR, Beciul Domnesc, BMW, Bonduelle, Borsec, Castrol, Chivas Regal, Coca Cola, Cosmote, DHL, Doncafe, Gealan, Germanos, Heineken, Help Net, Johnson's Baby, JW Marriott, Kandia, Medlife, Mol, Nivea, Orange, Petrom,Raiffeisen Bank, Rigips, Rompetrol, Romtelecom, Santal, Savana, Sensiblu, Vel Pitar, Western Union, Yves Rocher.

De asemenea, Honorary Recognition,  momentul culminant al Galei Superbrands, i-a revenit unui proiect din Republica Moldova, respectiv e-Transformare (e-Guvernare), derulat de catre Guvernul Republicii Moldova, ca recunoastere simbolica a demersurilor tarii pentru a se inscrie intr-o traiectorie europeana.

Cercetarea Superbrands pentru programul 2012 a analizat 1260 de branduri din 48 de categorii de produse si servicii. Selectia a fost facuta de catre Consiliul Superbrands, format din 26 specialisti in management, marketing, comunicare si branding,  care a evaluat brandurile pe criteriile aplicate la nivel mondial de catre organizatia Superbrands, respectiv calitate, incredere si diferentiere pe piata. 

Totodata, 740 de branduri s-au calificat pentru cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania in colaborare cu Nielsen Romania pe un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori.  La finalul cercetarii, 300 de branduri au obtinut statutul de Superbrand pe piata din Romania, lista completa a acestora fiind publicata in cartea Consumer Superbrands pentru Romania, editia 2011/12. Printre tarile care au gazduit in ultimele luni Gale Superbrands se numara Grecia, Israel, Polonia, Tailanda, Ungaria.

In Romania, organizatatia Superbrands este prezenta de 6 ani. Superbrands promoveaza, la nivel mondial, cultura de branding si aduce recunoastere brandurilor cu performante, prin cateva programe specializate, respectiv  Business Superbrands, Consumer Superbrands, Luxury Superbrands, Cool Brands sau Sports Brands.

Organizatia Superbrands opereaza in aproape 100 de tari ale lumii, stimuland in mod proactiv, de peste 15 ani, dezvoltarea pietelor locale prin programe specializate si prin publicarea volumelor Superbrands, specializate pe categorii. A intrat si in Romania in 2005, prin agentia de comunicare si relatii publice BDR Associates.