„Diversificati sau iesiti din joc”, acesta este mesajul cuprins in cel mai recent Top Media 100 Index al companiilor media din Marea Britanie, al com­pa­niei de consultanta  OC&C Stra­tegy Consultants, relateaza „The Guardian”. Clasamentul a fost sta­bi­lit in func­tie de veniturile grupurilor me­­dia in anul fiscal 2008/2009, potrivit  OC&C Stra­te­gy Consultants topul fiind domi­nat de com­paniile care-si taxeaza clien­tii.

Pe prima po­zitie in clasament se situeaza grupul an­glo-canadian de informatii finan­cia­re si profesionale Thomson Reuters, cu venituri de 8,090 miliarde de lire sterline, in crestere cu 29% fata de rezultatele financiare aferente anului 2007. Cel mai mare grup de comu­ni­care din lume, WPP, ocupa locul secund in clasament, desi in urma cu un an era liderul topului. Cifra de afaceri a gru­pu­lui media puncteaza o crestere de 21% fata de anul fis­cal 2007, pana la 7,4  miliarde de li­re sterline.

Cu venituri de 5,3 miliarde de lire sterline, in crestere cu 16% fata de 2007, com­pania media anglo-olandeza Reed Else­vier ocupa pozitia a treia in clasament, ur­ma­ta de British Sky Broadcasting, un ser­viciu de tele­viziune condus de familia Murdoch, care a inregistrat venituri de 4,987 miliar­de de lire sterline, in crestere cu 5% fata de anul anterior fiscal. Imperiul media News Corporation, controlat de mag­na­tul Rupert Murdoch, este pe locul 12, cu venituri de 1,697 miliarde de lire sterline, in scadere cu 1% fata de anul fiscal 2007. „Ve­nitu­rile pri­melor sapte companii media din top au de­rivat aproape exclusiv din surse fara pu­blicitate”, afirma Paul Zwillenberg, parte­ner OC&C. „In urmatorii cinci ani, doua trei­mi din veniturile industriei vor fi gene­rate de consumatori”, adauga acesta.