Juriul pentru deontologie in publicitate din Franta a cerut companiei Renault sa puna capat unei campanii in care prezinta autovehiculul SUV Dacia Duster drept un model „care respecta mediul”, informeaza site-ul Cartech.fr. Modelul Dacia Duster a fost vizat de o plangere din partea asociatiei Agir pentru mediu, care a fost acceptata de Juriul pentru deontologie in publicitate. Acest juriu a publicat un comunicat in care afirma ca sloganul folosit in reclama la Dacia Duster - „Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un pret nemaivazut” - este de natura sa induca in eroare utili­zatorii de internet si incalca prevederile Recomandarii Dezvoltare durabila a ARPP (Autoritatea de reglementare profesionala in publicitate). Juriul argumenteaza prin emisiile medii de dioxid de carbon ale modelului Duster (159 de grame/km in versiune 4x2 si 172 grame/km in versiune 4x4), superioare mediei franceze actuale (133 grame/km). Chiar si noul slogan - „Mai respectuos cu mediul” - este considerat mincinos, iar campania actuala pentru Duster va trebui astfel suprimata.