Renault cere concesii sindicatelor pentru un plus de competitivitate in Spania. Concret, constructorul francez reclama o limitare a salariilor si o crestere a numarului anul al orelor de munca, precum si o reducere a remuneratiilor speciale acordate pentru zilele de sarbatoare, a celor de sambata sau pentru schimbul de noapte.


In schimbul acestor concesii, Renaul se angajeaza sa creeze 1.300 de noi locuri de munca in Peninsula iberica si sa sporeasca productia uzinelor locale. Negocierile sunt cruciale, Spania generand 30% din productia de motoare si cutii de viteza, precum si 10% din autoturismele grupului francez.

Uzina din „Palencia si-ar putea spori, astfel, productia de la 180.000 de unitati in prezent la 280.000 pana in 2016”, a explicat purtatorul de cuvant al Renault Espagne. Intreprinderea, care fabrica modelul Megan compact, va realiza „patru caroserii diferite” pe o platforma total noua, precum si pe a doua derivata a primei si comuna cu aliatul Nissan. Autoturismele vor fi o continuare a gamei Megan.

Renault precizeaza ca Palencia nu intra in concurenta cu uzina franceza de la Douai, care livreaza in prezent Scenic. De fapt, la Douai vor fi introduse in fabricatie alte cinci noi modele pe aceleasi platforme ca Palencia. Pe de alta parte, uzina de motoare de la Valladodid si cea pentru sistemele de trasmisie de la Sevilia vor putea ajunge de la „un milion de unitati pe an la 1,4 milioane pana in 2014-2015”.