Air Berlin, a doua compania ca mărime din Germania, a fost nevoită să taie costurile şi să reducă numărul de rute, pe scurt, să facă tot ce este posibil pentru a se repune pe picioare, scrie cotidianul german Der Spiegel. Amânările repetate legate de deschiderea noului aeroport din Berlin au propulsat firma într-o spirală descendentă din care nu şi-ar mai putea reveni niciodată.

Hartmut Mehdorn, CEO al Air Berlin, ştie foarte bine să îşi ascundă deznădejdea. Dar, în timpul unei teleconferinţe în care trebuia discutat raportul companiei pe prima jumătate a anului, a lăsat garda jos, nu o dată, ci chiar de două ori, menţionează Der Spiegel.

Atunci când a fost întrebat în timpul conferinţei dacă regretă faptul că acceptat această poziţie în cadrul Air Berlin a spus că nu regretă nimic, considerând totul o provocare, deşi în opinia jurnaliştilor germani răspunsul a fost unul fost unul pregătit. De asemenea, mai scrie Der Spiegel, CEO-ul Air Berlin a părut foarte iritat atunci când a fost întrebat despre consecinţele pe care le pun amânările repetate ale finalizării aeroportului Berlin Brandenburg Willy Brandt (BER) asupra acestei companii. În acel moment, menţionează jurnaliştii germani, a intervenit purtătorul de cuvânt al companiei pentru a le cere ziariştilor să se concentreze pe alte subiecte.

Haosul care învăluie deschiderea noului aeroport care urmează să fie construit în capitala Germaniei al cărui calendar de finalizare ar putea fi, în cele din urmă, întârziat cu cel puţin un an, nu este singura problemă care să afecteze compania, dar ar putea să fie una decisivă pentru soarta acesteia. Nu se ştie încă sigur dacă aeroportul va fi gata până în martie 2013, data la care este programată inaugurarea. Cu toate că boardul de control al noului aeroport încearcă să stopeze cheltuielile în creştere, deocamdată nu a avut succes.

Iniţial, aeroportul trebuia sa fie inaugurat în iunie 2012 şi ar fi însemnat o nouă epocă pentru Air Berlin. „Acum, compania pierde zilnic clienţi pe aeroportul tegel şi încă mai are de dinanţat costurile pentru facilităţile – deja instalate – la locul de construire al noului aeroport”, a precizat Jurgen Pieper de la banca privată Metzler, pentru a explica astfel dilema lui Mehdorn. Analistul estimează că amânarea deschiderii noului aeroport îi costă pe cei de la Air Berlin cinci milioane de euro în fiecare lună. În condiţiile în care aeroprotul ar putea fi inaugurat toamna viitoare, 60 de milioane de euro de pierderi sunt încă nişte estimări rezervate.