Desi din 2008 incoace pretul unei masini premium coincide, in multe cazuri, cu acela al unui apartament, romanii au inceput sa cheltuiasca din nou tot mai multi bani pe automobile de lux. Dupa un maximum inregistrat, in 2008, de BMW Romania, cu cele 2.727 unitati livrate, a urmat, in anul urmator, declinul general al pietei, cand mai ales segmentul premium a avut de suferit.

Totusi, daca in 2009 masinile de lux inregistrau cele mai slabe rezultate in vanzari din ultimii ani, din 2010 lucrurile au inceput sa-si revina. In 2012, BMW, cea mai bine pozitionata marca premium in perioada grea, a trecut din nou de pragul de 2.000 unitati livrate. Cu diferenta ca acum una din doua masini este achizitionata in leasing.

1.138 este numarul total de unitati livrate, in 2009, in Romania, de constructorul german de automobile. Un rezultat catastrofal fata de anul anterior, cand cele 2.727 masini vandute constituiau, practic, un record absolut. Modelul preferat, pe piata din tara noastra, a ramas, chiar si in vremurile grele, SUV-ul X5, ales, in primul an de la instalarea crizei incoace, de 293 de romani. 218 opta, in acelasi an, pentru modelul X6, iar 117 pentru X3. Seria 5 sedan ocupa, in 2009, pozitia 4, cu 84 unitati livrate.

Vestile au fost ceva mai bune pentru BMW Romania in anul urmator, cand au fost cumparate 1.574 automobile, cu 436 unitati mai mult decat in 2009. Podiumul in ceea ce priveste livrarile a fost identic: X5 (395 unitati), X6 (326), X3 si X1 – locurile 3 si 4, la diferenta de o masina, respectiv 157, 156 unitati. Seria 5 sedan, dar versiunea noua de aceasta data, a ramas pe pozitie, cu 111 unitati.

In sfarsit, anul trecut a revenit optimismul, primul in care numarul de masini vandute a depasit din nou pragul de 2.000 masini livrate – 2.028 mai exact, mai mult cu 454 unitati fata de 2010 si aproape dublu fata de 2009. Clasamentul ramane identic la categoria preferinte: X5, X6, X3, Seria 5 Sedan, ultimele doua versiuni noi, cu 434, 336, 231 si 285 unitati vandute.

O revenire completa la cifrele de altadata este posibila pentru BMW anul acesta, cel putin daca lucrurile vor evolua ca in acest prim trimestru. Surpriza vine din partea noului X1, cu 80 unitati livrate, in 2012, o performanta prin care il detroneaza pe X5, pentru prima oara in ultimii ani. In 2012, X5 s-a vandut in 75 unitati (locul 2). Urmeaza X3 (73) si Seria 5 Sedan (71 unitati).

O alta noutate este faptul ca „BMW inregistreaza o crestere a livrarilor in leasing”, dupa cum ne declara Alex Seremet, Corporate Communications Manager BMW Group Romania . Conform acestuia, mai mult de 1 din 2 automobile BMW este finantat prin servicul de leasing al companiei.

Vanzarile MINI, desi in crestere, nu inregistreaza cifre spectaculoase: 145 unitati anul trecut fata de 95 in 2010 sau 81 in anul 2009.