Săptămânalul american Newsweek renunţă la versiunea print, la 80 de ani de la lansarea sa, urmând să se concentreze pe dezvoltarea operaţiunilor sale din mediul digital, informează thedailybeast.com, citat de Mediafax.

La 80 ani de la lansarea sa în print, săptămânalul american Newsweek va adopta un format exclusiv digital, potrivit unui anunţ făcut joi dimineaţă de Tina Brown, redactor-şef şi fondator al companiei The Newsweek Daily Beast, şi Baba Shetty - CEO al companiei.

Newsweek va adopta un format exclusiv digital din prima parte a anului 2013. În acest proces de tranziţie, ultima ediţie pe hârtie a săptămânalului va apărea în SUA pe 31 decembrie 2012.

Între timp, Newsweek îşi va extinde prezenţa pe internet şi în celelalte medii digitale şi îşi va dezvolta parteneriatele la nivel internaţional.

Toate ediţiile internaţionale ale publicaţiei vor fi reunite într-una singură - Newsweek Global, la conţinutul site-ului accesul făcându-se contra cost. Noul site va fi disponibil pe internet şi tablete, iar o parte din conţinut va fi disponibil şi pe site-ul The Daily Beast, parte a aceleiaşi companii The Newsweek Daily Beast.

Site-ul The Daily Beast a fost lansat în urmă cu patru ani. După doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revistă Newsweek - pe care The Washington Post Company a vândut-o, în 2010, miliardarului american Sidney Harman.

De atunci, atât The Daily Beast, cât şi Newsweek au continuat să facă un jurnalism distinctiv şi au demonstrat o creştere explozivă a operaţiunilor lor în online, mai spun Tina Brown şi Baba Shetty.

Potrivit acestora, The Daily Beast are în prezent peste 15 milioane de vizitatori unici pe lună, cu 70% mai mult faţă de anul trecut, traficul mare fiind generat în fiecare săptămână de conţinutul original preluat din săptămânalul Newsweek.

Totuşi, Tina Brown şi Baba Shetty spun că business-ul companiei a fost afectat de scăderea veniturilor din publicitatea pe print, în timp ce versiunea online a Newsweek a atras o audienţă din ce în ce mai mare.

Până la sfârşitul acestui an, în SUA vor fi peste 70 de milioane de utilizatori de tablete, faţă de 13 milioane, în urmă cu doi ani. Totodată, în prezent, 39% dintre americani spun că îşi iau informaţiile dintr-o sursă online, potrivit unui studiu făcut public luna trecută de Pew Research Center.

"Vom rămâne dedicaţi Newsweek şi jurnalismului pe care această publicaţie îl reprezintă. Această decizie (de renunţare la print, n.r.) nu are legătură cu calitatea acestei mărci - care este puternică, aşa cum a fost întotdeauna. Decizia are legătură cu încercările economice pe care le impune piaţa de publishing şi distribuţia", au mai spus Tina Brown şi Baba Shetty.

Cei doi mai spun că vor fi operate reduceri la nivelul echipelor Newsweek, în SUA şi la nivel internaţional.

"În mod regretabil, anticipăm o reducere a echipei editoriale şi a business-ului operaţional atât în SUA, cât şi la nivel internaţional", au precizat Tina Brown şi Baba Shetty.

Fondat în 1933 şi preluat de Washington Post în 1961, săptămânalul Newsweek este un nume de marcă al presei americane.

Titlul este distribuit atât în Statele Unite, cât şi la nivel internaţional. Newsweek este al doilea cel mai mare săptămânal din SUA, după Time. Titlul are patru ediţii în limba engleză şi altele 12 internaţionale, în alte limbi străine.

Washington Post Company a anunţat, în mai 2010, că scoate la vânzare Newsweek, pentru că nu reuşea să redreseze această publicaţie aflată pe pierdere din 2007.

În august 2010, Sidney Harman, un miliardar american din California, a cumpărat pentru un dolar revista Newsweek, scoasă la vânzare de Washington Post Company.

Harman, care a descris atunci Newsweek ca fiind "o comoară naţională", a fost susţinut în demersul său de reprezentanţii Washington Post, deoarece miliardarul a promis că va păstra majoritatea angajaţilor.

În iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anunţat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formată în 2010, în asociere cu miliardarul Sidney Harman, care tocmai cumpărase de la grupul Washington Post săptămânalul Newsweek, ce înregistra pierderi.

La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a anunţat că în curând s-ar putea renunţa la versiunea print a celebrei reviste Newsweek, care va trece în online pentru a limita pierderile financiare suferite în ultimele luni.

Barry Diller a mai spus atunci că grupul său studiază noi opţiuni în ceea ce priveşte controlul companiei Newsweek/Daily Beast, după ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis să-şi limiteze investiţiile, fără a-şi ceda acţiunile. Diller a precizat că familia Harman a ales să facă acest lucru după decesul, anul trecut, al magnatului media Sidney Harman.