Salonul auto de la Geneva, ce-si va deschide portile joi, va fi dominat de alianta dintre PSA Peugeot Citroen si General Motors, ultimul mariaj al sectorului, unde reducerile de cheltuieli au devenit o prioritate.


Nici o mare intalnire a constructorilor auto fara un eveniment major. Astfel, editia din 2009 a salonului de la Frankfurt a fost consacrata apropierii dintre Fiat si Chrysler. Doi ani mai tarziu, tot la Frankfurt a fost anuntata cooperarea dintre Renault-Nissan si Daimler. In ceea ce priveste reuniunea din 2010, de la Geneva, ea va ramane celebra pentru oficializarea esecului discutiilor dintre PSA si Mitsubishi.

Intr-un sector marcat de o concurenta mondiala acerba, constructorii generalisti nu mai pot conta pe propriile lor resurse interne pentru dezvoltarea de noi produse la costuri rezonabile si intr-un timp suficient de scurt pentru a tine pasul cu evolutia preferintelor consumatorilor si pentru a face fata, in acelasi timp, inaspririi regulilor de securitate si de protectie a mediului inconjurator.

Geneva va fi, la fel ca oricare alt salon care se respecta, un bal al noutatilor. La standul Dacia, marca low-cost a Renault, vizitatorii vor putea descoperi Lodgy. In ceea ce priveste PSA, Citroen va prezenta masina 4x4 compact C4 Aircross, bazat pe varianta ASX de la Mitsubishi, in timp ce Peugeot va expune modelul 208.

Alta icoana a industriei auto europene, Gold de la Volkswagen va apare in haina cabrioletei GTI, iar Audi, marca premium a grupului german, va veni cu noua sa A3. La Fiat, celebrul model 500 va prinde contururi mai line odata cu versiunea L, replica italiana la Mini Countryman de la BMW.